OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Detta är en roll för dig som vill arbeta med kundreskontra på ett stort internationellt bolag som är i ständig rörelse. Hos oss kommer du få möjlighet att utmanas och utvecklas tillsammans med ett team av goa kollegor. Vår finansavdelning arbetar skandinaviskt och ett av våra fokusområden är att ständigt förbättra våra gemensamma processer och arbetssätt - vi söker dig som vill vara en viktig kugge i detta arbete.Tjänsten är ett vikariat på cirka ett år.Vi kan erbjuda ett omväxlande, ansvarsfullt och stimulerande arbete i en internationell miljö med goda möjligheter till personlig utveckling. Vi är kvalitetscertifierade enligt den internationella standarden Investors in People. Som medarbetare hos oss utgör du vår viktigaste resurs och vi strävar efter att vara den bästa arbetsplatsen för våra anställda.Om tjänstenVår avdelning Accounts Receivables hanterar GEODIS kundfordringar avseende bokningar av inbetalningar, påminnelser och kreditlimitansökningar. Arbetet är processorienterat och vi arbetar mot dagliga och månatliga deadlines. Vårt mål är att hantera inbetalningarna i god tid och säkerställa att processerna för kredithantering och påminnelser är väl utformade och definierade.
Du kommer ingå i ett sammansvetsat team om nio personer som ställer upp för och hjälper varandra i alla lägen. Vi är bra på att visa varandra uppskattning och har ett stort gemensamt driv att förbättras och utvecklas. Vi roterar arbetsuppgifter inom teamet, vilket ger en varierad arbetsvardag och möjlighet att lära sig nya saker.
Huvudsakliga arbetsuppgifter i rollen är:
Bokning av inkommande betalningar
Kontinuerlig kontakt med kunder och vår interna organisation angående utestående fordringar
Arbete med cash collection
Hantering av inkassoärenden
Vara behjälplig med kommentarer kring diverse frågor relaterade till kundreskontran (overduerapporter, revisorer etc.)
Arbeta för att minska DSO, minska kundförluster och bevaka kreditlimiter
Hantering av kreditpropåer och factoringärenden
Tjänsten är en ett vikariat på ungefär ett år, med start i augusti. Placering är på vårt huvudkontor i Göteborg med närhet till kollektivtrafik, butiker och trevliga lunchrestauranger. Din profilVi tror att vår blivande kollega ser det som en naturlig del i arbetet att jobba i en föränderlig organisation och motiveras av att optimera, förbättra och utveckla sitt eget och teamets arbete. Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom ekonomi och vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet från en roll inom kundreskontra. För att trivas i rollen tror vi att du är van vid och trivs med att arbeta processorienterat. Erfarenhet av att arbeta i olika ekonomisystem, tex AX eller SAP, är en fördel och det är också ett plus om du har jobbat med kredithantering tidigare. Du har goda kunskaper inom Office 365, framförallt Excel. Svenska och engelskaanvänds idet dagliga arbetet,därför behöver du tala och skrivabåda språkenobehindrat. Det är viktigt för oss är att hitta rätt person till vår avdelning, som har god samarbetsförmåga och arbetar som en del av ett team. Det är en självklarhet för dig att bidra till gruppens framgång och du tar ansvar för att driva ditt arbete framåt med noggrannhet, hög kvalitet och god struktur. Som person är du lösningsorienterad, prestigelös och tar egna initiativ. Du är kommunikativ och förstår vikten av god service till såväl interna som externa kontakter. Vi söker efter dig som vill arbeta i linje med våra värderingar: Passion, Commitment, Innovation, Trust och Solidarity.AnsökanLåter detta som en roll för dig, tveka inte att ansöka idag! Sista ansökningsdag är 2024-04-18.Urval och intervjuer kommer ske löpande, så skicka gärna dinansökan så snart som möjligt.
För frågor om tjänsten är du välkommen att kontaktarekryterandechef, Linda Edman: tel 0706698295. GEODIS har kollektivavtal och ett nära samarbete med Unionen.Kontaktperson:Tommy Sidén,tel0101 631 828.