Accounts Receivable Accountant Scandinavia – tidsbegränsad 25%

Accounts Receivable Accountant Scandinavia – tidsbegränsad 25%

Arbetsbeskrivning

Vår finansavdelning är inne i en spännande fas där vi går från att ha varit en svensk finansavdelning till att etablera ett skandinaviskt team. Ett av våra fokusområden just nu är att implementera och effektivisera gemensamma processer och arbetssätt.

Vi kan erbjuda ett omväxlande, ansvarsfullt och stimulerande arbete i en internationell miljö med goda möjligheter till personlig utveckling. Vi är kvalitetscertifierade enligt den internationella standarden Investors in People. Som medarbetare hos oss utgör du vår viktigaste resurs och vi strävar efter att vara den bästa arbetsplatsen för våra anställda.

Din roll

Vår avdelning Accounts Receivables hanterar GEODIS kundfordringar avseende bokningar av inbetalningar, påminnelser och kreditansökningar. Arbetet är processorienterat och vi arbetar mot dagliga och månatliga deadlines. Vårt mål är att hantera inbetalningarna i god tid och säkerställa att processerna för kredithantering och påminnelser är väl utformade och definierade.

Arbetsuppgifter som ingår i rollen som Accounts Receivable Accountant Scandinavia är:

- Bokning av inkommande betalningar
- Kontinuerlig kontakt med kunder och vår interna organisation angående utestående fordringar
- Arbete med cash collection i verktygen Sidetrade och Intrum Web
- Hantering av inkassoärenden
- Vara behjälplig med kommentarer kring diverse frågor relaterade till AR (overduerapporter, revisorer etc.)
- Arbeta för att minska DSO, minska kundförluster och bevaka kreditlimiter
- Hantering av kreditärenden, så kallade AR applications
- Hantering av factoringärenden


Tjänsten är en tidsbegränsad anställning under våren på 25% och du kommer vara placerad på vårt huvudkontor i Göteborg. Som Accounts Receivable Accountant Scandinavia ingår du i ett team om tio personer, vi sitter utspritt i Sverige, Norge och Danmark. Du rapporterar till Accounts Receiveable Manager Scandinavia och blir en del av ett sammansvetsat team som ställer upp för och hjälper varandra i alla lägen. Vi är bra på att visa varandra uppskattning och har ett stort gemensamt driv att förbättras och utvecklas. Vi ser gärna att du skulle kunna arbeta 100% under sommaren, om möjlighet till det finns.

Din bakgrund

Vi söker dig som har en pågående eftergymnasial utbildning inom ekonomi och som söker ett extrajobb i kombination med studierna. Om du har vana av att arbeta i olika ekonomisystem, tex Axapta Dynamics eller SAP, är det en fördel. Du har goda kunskaper inom Office 365 och talar och skriver svenska och engelska obehindrat.

Det är viktigt för oss att du har god samarbetsförmåga och gärna arbetar som en del i ett team. Som person är du prestigelös, tar egna initiativ och gillar problemlösning. Det är en självklarhet för dig att bidra till gruppens framgång och du tar ansvar för att driva ditt arbete framåt med noggrannhet, hög kvalitet och god struktur. Du är kommunikativ och förstår vikten av bra kundservice till såväl interna som externa kontakter.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och för rätt person finns goda förutsättningar att utvecklas. Vi söker efter dig som vill arbeta i linje med våra värderingar: Passion, Commitment, Innovation, Trust och Solidarity.

Ansökan

Om du känner igen dig i ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Sista ansökningsdag är 2020-11-30. För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef, Linda Edman: tel 0706698295.

GEODIS har kollektivavtal och ett nära samarbete med Unionen. Kontaktperson: Tommy Sidén,  tel +46 101 631 828.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: GEODIS
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 november 2020
  • Ansök senast: 30 november 2020

Liknande jobb


15 oktober 2024

6 september 2024