OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Bravura:
Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!
Om tjänsten:
Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att företaget har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och företaget en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.
Om företaget:
Företaget är en ledande aktör inom global företagskommunikation. De erbjuder molnbaserade kommunikationstjänster som gör att kunderna kan integrera meddelande (SMS)-, röstapplikations- och mobildatatjänster i sin verksamhet. Kommunikationstjänster används för hantering av kritisk information hos exempelvis banker, flygbolag, aktörer inom sjukvården samt teknikbolag. Bolaget startades under 2008 och har sitt huvudkontor i Stockholm. Företaget har listats som ett topp 10 tillväxtföretag av Financial Times och #1 av Bloomberg.
Arbetsuppgifter:
I rollen som AR specialist kommer dina primära arbetsuppgifter vara arbeta med AR och Credit Collection. Du kommer att arbeta med kontantindrivningar för utstående fodringar/skulder samt att tillhandahålla kontantinsamlingsprognoser och utifrån detta göra justeringar. Vidare arbetare du med kontoavstämningar och daglig bokföring av kontakter till kundreskontrasystemet och faktureringssystem, samt veckovisa sammanställningar och gäldenärsrapporter till Credit Managers samt Sales. Vidare arbetar du med förberedelse av inlagor till inkassobyråer samt advokater ansvarar även för att säkerställa utförande i enlighet med företagets kreditpolicys.
I denna roll kommer du att tillhöra AR- och Collectionteamet om 14 personer och du arbetar primärt mot UK:s marknad. Det är en bred roll med många kontaktytor, där du utöver nära kontakt med företagets kunder även arbetar i nära samarbete med Sales och Billing.
Sinch består av flertalet företag tillhörande olika legala entiteter, vilket skapar komplexa ekonomiflöden som ständigt utvecklas i takt med företagets tillväxt. Utöver det dagliga operativa arbetet kommer du därmed även att arbeta med proaktivt förbättringsarbete, där du ansvarar över att driva förändringsprojekt samt implementera effektiviseringsarbete.
Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:
• Relevant arbetslivserfarenhet från en liknande roll, meriterande med erfarenhet av arbete mot internationella kunder
• Grundläggande förståelse för bokföringsprocessen, kundreskontra samt kontoavstämningar.
• Goda kunskaper in Office-programmen, primärt Excel
• Goda kunskaper i Engelska i såväl tal som skrift
För att trivas i den här tjänsten är det viktigt att du är en noggrann, detaljorienterad och analytisk person som månar om att arbetsuppgifterna utförs med kvalitet. Du har en god struktur i ditt arbete och kan enkelt prioritera rätt. I den här rollen kommer du arbeta i team samt ha kontakt med andra delar av organisationen och därför är det viktigt att du har en god samarbetsförmåga. Det är en positiv arbetskultur inom företaget och vi ser därför gärna att du är en glad, lösningsorienterad person som ser möjligheter. Du trivs en växande och snabb miljö som förändras dagligen och kan enkelt koordinera dig fram samt hitta svar på frågor som inte alltid är givna.
Övrig information:
Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid.
Plats: Stockholm, Kungsholmen. Hybrid.
Lön: Enligt överenskommelse.
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här
Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Sökord: Credit controller, Credit Collection, kredit, kredithanläggare, kundreskontra, AR, Accounts Receivable, Excel, kundkontakt, kredithantering, internationella kunder, telekom, excel
Kontaktpersoner på detta företaget
Nina Wennersten
Kristina Nicolin
Karin Vannfält-Restorp
Amanda Forssell
Sofie Persson
Karolina Hoti
Josefine Gustafsson
Isabelle Riddez
Johan Ström
Lisa Eklund