Accounts Receivable Manager

Accounts Receivable Manager

Arbetsbeskrivning

Följ med oss på vår utvecklingsresa. Amplio Rental startade 2019 och idag är vi över 20 medarbetare. Nu har du chansen att bli en del av vårt team. Vi är ett bolag i stark tillväxt, med huvudkontor i Linköping och kunder över hela Europa. Amplio Rentals affärsidé bidrar till ett hållbarare samhälle genom att inspirera och möjliggöra ett mer hållbart användande och ägande av produkter. Amplio Rental, erbjuder ett tjänstekoncept för att utveckla lönsam, hållbar tillväxt och genom nära samarbete med sina kunder öka affärsnyttan för såväl kundföretag som dess slutkunder. För att åstadkomma detta erbjuds en teknisk plattform och ett affärskoncept för bland annat lagerfinansiering samt kundfinansiering genom olika hyres- och finansieringslösningar. Affärssystemet driver innovation och digitalisering samt spetsar tjänsteinnehåll och ökar lönsamhet för kundföretagen.

Befattningsbeskrivning
Nu söker vi en Accounts Receivable Manager. Vi vill att du dels utvecklar AR Management-området på Amplio genom att ta fram rutiner och processer. Samtidigt blir du Amplios expert inom AR och är den person som fortlöpande administrerar och driver området.
I arbetsuppgifterna ingår att:
Ansvara för hela ledet från fakturering, till att registrera inbetalningar från kund.
Arbeta med påminnelser, stämma av om kund fått faktura/påminnelse, samt kundkontakt/dialog med kund, utredningar kring betalningar mm.
Diskussion med vår samarbetspartner och återförsäljare kring hantering av kunden och handlingsplan.
Hantera inkassoärenden och ha dialog med extern firma som hanterar inkassoärenden åt oss.
Förbereda underlag för förslag till reservering av befarade kundförluster, återläggning, konstaterad förlust eller återvunnen fordran som ska bokas i redovisningen.
Förbereda olika rapporter för övervakning och rapportering, handlingsplaner mm.



Du kommer att tillhöra avdelningarna Operations & Finance vilket betyder att du kommer ha ett nära samarbete med dina kollegor på de båda avdelningarna och även utföra arbetsuppgifter som inte är direkt knutna till AR området.
Eftersom rollen är ny och arbetsprocesserna är under uppbyggnad kommer det finnas individuella möjligheter till att forma rollen efter din unika kompetens.
Kravspecifikation
Vi söker dig som har en akademisk examen inom ekonomiområdet. Vi tror att du har några års erfarenhet av tidigare arbete med Accounts Receivable och gärna inkassohantering. Det är meriterande om du tidigare arbetat med internationella marknader, är flerspråkig eller har erfarenhet av leasingavtal.
Som person är du affärsorienterad, driven och har en god förmåga att prioritera och hålla tidsramar. Du är analytisk, strukturerad och noggrann. Du är proaktiv, ödmjuk och lyhörd i dina kontakter med andra. Du talar, skriver och förstår svenska och engelska obehindrat. Arbetet innebär täta kontakter med verksamheten och ställer höga krav på integritet och gott omdöme. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Då vi bedriver tillståndspliktig verksamhet i vissa länder, kommer vi begära utdrag ur belastningsregistret.
Vad vi erbjuder
Vi är ett starkt växande företag med positiv anda, lång samlad erfarenhet och hög kompetens. Hos oss erbjuds du ett omväxlande och stimulerande arbete i internationell miljö där du har möjlighet att utvecklas under många år framåt. Vår företagskultur är entreprenörsdriven, organisationen är platt och du har möjlighet att medverka i vår fortsatta utveckling och tillväxt. Vi har en god stämning på jobbet och är lyhörda för varandras åsikter och idéer.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Amplio Rental AB Linköping
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 november 2022
  • Ansök senast: 31 december 2022

Postadress

Drottninggatan 23 1 TR
Linköping, 58225

Liknande jobb


20 december 2024