Accounts Receivable Specialist

Accounts Receivable Specialist

Arbetsbeskrivning

PURPOSE OF THE JOB

Ensure a healthy status of the accounts receivables and minimize credit losses in close cooperation with our Shared Service Center in Romania.
KEY ACCOUNTABILITIES


- Credit release of sales orders
- BAD + AR ratio overview
- BAD – AR ratio overview
- Monitoring overdue
- Monitoring process of incoming payments and reconciliation of bank accounts
- Support SSC (daily issues + escalation cases)
- Internal support to Samsung organization (Order admin/logistic/service dept./KAM)
- Back office specialist support to certain customers in need of special attention
JOB SCOPE
- Credit release of blocked orders within the framework of SENA policies
- Monitoring Shared Service Centers processes (collections, reconciliations, etc)
- Assisting in monthly closing (month end closing report, bad debt)
- Weekly calls with SSC for monitoring overdue +AR and –AR
- Solving escalation cases from SSC
- Various invoicing of various non-trade items (interest, facility rent etc.)
- Reporting; internal and external, ad hoc and periodical

DIMENSIONS
- The AR specialist role has significant impact on the possibility to collect accounts receivables and achieve profitable sales for all businesses.
- The job role has a direct contribution to the success of our SSC to collect accounts receivables, achieving maximal payment and minimizes direct losses. It requires high level of communication skills to customer and internal stakeholders.

QUALIFICATIONS REQUIRED

- University degree or minimum 3 years equivalent work experience
- Fluent (written and spoken) English and Swedish
- Experience from working with SAP (FI module)
- Experience of managing larger data in Excel (vlookup and pivot functions)
EXPERIENCE
- At least 3 years’ recent experience from similar job in an international company

SKILLS & ATTRIBUTES
- Structured
- Self-driven
- Accurate
- Flexible & easy to communicate with
- Ability to cooperate
- Strong sense of responsibility
- Self-control
- Empowerment
- Analytical Driven
- Proactive

Vad kan vi erbjuda?

Bemanningsstyrkan är ett personligt företag där vi alla är kollegor oavsett var vi har vår fysiska arbetsplats.
Vi kan erbjuda dig runt trettio kollegor som är placerade hos Samsung och i normala fall är din konsultchef är på plats minst 1 gång per vecka för att hjälpa dig medfrågor och funderingar.


Vi erbjuder marknadsmässig månadslön, friskvårdsbidrag och allt som ingår i vårt kollektivavtal.


Känner du att ovanstående stämmer in på dig och att du vill bli en del av vårt team så tveka inte att skicka in din ansökan.

Platsen ska tillsättas omgående och intervjuer sker fortlöpande.

Varmt välkommen med din ansökan som ska innehålla:


- ett cv på engelska
- ett personligt brev på engelska
- ett startdatum/information om eventuell uppsägningstid
- ett löneanspråk



/ Anja Lowndes

Konsultchef

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bemanningsstyrkan i Rosersberg AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 september 2022
  • Ansök senast: 5 oktober 2022

Liknande jobb


20 december 2024

Chief Accountant

Chief Accountant

20 december 2024