OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ejendals är ett internationellt företag med rötterna i Dalarna. Företaget grundades 1949 och huvudkontoret är sedan dess i Leksand. Ejendals specialiserar sig på att utveckla och tillverka kvalitetsprodukter som skyddar händer och fötter.
Våra produkter marknadsförs under varumärkena TEGERA® (handskar) och JALAS® (skor). Ejendals har en egen fabrik i Finland samt ett långvarigt samarbete med några utvalda fabriker i Asien.
Vår vision är ”Noll skador på händer och fötter till gagn för såväl den anställde som företaget och samhället”. Ejendals har drygt 420 medarbetare fördelade i över 30 länder, varav ca 150 anställda i Sverige. Omsättningen är drygt 1,7 miljarder SEK. Läs mer på ejendals.com
HUVUDSAKLIGA ANSVARSOMRÅDEN
Dina arbetsuppgifter
Nu söker vi en kundreskontraspecialist till vår ekonomiavdelning. Du kommer att arbeta tillsammans med övriga på ekonomiavdelningen där du får arbeta med kreditbedömning och uppföljning, hantera betalningspåminnelser samt kundinbetalningar och kundreskontra.
Ytterligare arbetsuppgifter kan komma att tillkomma i tjänsten beroende på din erfarenhet. Förbättringsarbete och utveckling är områden som vi ständigt arbetar med hos Ejendals och kan därför komma att ingå även för denna tjänst.
Din profil
Vi vill att du har högskoleutbildning inom ekonomi och ser helst att du har minst 3 års arbetserfarenhet av liknande tjänst inom ekonomiadministrativt arbete men det kan ersättas med lång och relevant arbetserfarenhet, t ex från bank eller försäkringsbolag. Vi ser det som starkt meriterande om du har arbetat i affärssystemet SAP. God kunskap och erfarenhet av Microsoft Excel är ett krav.
För att trivas i tjänsten så har du lätt för att samarbeta samtidigt som du har en fallenhet för siffror samt ett strukturerat och noggrant arbetssätt. Din kommunikationsförmåga är tydlig och du kommunicerar lika väl på svenska så som på engelska, både till interna och externa parter. Du är serviceinriktad och du har förmågan att se helheten och vad som bör prioriteras för att kunna effektivisera din vardag.
Jobba hos oss
När du arbetar hos Ejendals blir du en del av ett stabilt, växande och framgångsrikt företag. Du får möjligheten att arbeta med ett välkänt varumärke, där du får en viktig roll i bolagets fortsatta expansion. Efter introduktionstiden finns möjlighet att arbeta upp till 2 dagar per vecka på distans. Vi erbjuder förmånliga arbetsförhållanden samt möjligheten att växa och utvecklas i bolaget. Vi ser fram emot att höra från dig!
Ansökan
Skicka din ansökan senast den 22 december. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum.
Vid frågor gällande tjänsten, kontakta ansvarig chef Nico Martel, nico.martel@ejendals.com.
Välkommen med din ansökan!