Accounts receivable specialist till global organisation

Accounts receivable specialist till global organisation

Arbetsbeskrivning

Accounts receivable specialist

Vår kund i norra Stockholm, är en global ledare inom tekniska produkter och lösningar som värdesätter sina anställdas kompetens och söker utveckla sina medarbetare. Affärsfilosofin för detta ledande bolag är att ägna intern talang och teknik för att skapa enastående produkter och tjänster som bidrar till ett bättre samhälle. Söker du möjlighet att utvecklas tillsammans med ett globalt och tryggt företag? Då är denna möjlighet helt rätt för dig.

Om tjänsten

Som Accounts receivable specialist kommer du att arbeta i nära samarbete med företagets ”Shared Service Center” för att säkerställa status på kundfordringar samt minimera kreditförluster. Dina främsta arbetsuppgifter inkluderar övervakning av betalflöden, matchning av dessa gentemot företagets affärssystem, bevakning av sena kundfordringar samt intern stöttning och support gentemot olika avdelningar inom företaget.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

- Kreditbedömningar
- Fakturering
- Dagligen hantera och boka Inkommande betalningar
- Support, dialog och avstämningar med ”Shared Service Center”
- Delaktighet i månadsbokslut
- Intern rapportering och support


Vem är du?

För att lyckas i denna roll ser vi att du bör besitta en kommunikativ och relationsskapande personlighet, detta då du kommer att ha kontinuerlig kontakt med både interna avdelningar, intressenter och kunder. Det är även av stor vikt att du är noggrann och självgående i ditt arbete, extra viktigt är det att du har ett öga för detaljer och att du är strukturerad i ditt arbete. Att du tidigare har arbetat med ekonomi, gärna med liknande uppgifter, ser vi som en klar fördel. Avslutningsvis bör du, för att passa in i denna roll, ha ett lösningsorienterat förhållningssätt samt vara analytisk i ditt arbetssätt.

Krav:

- Ekonomisk utbildning på universitetsnivå/minst 3 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.
- Flytande i tal och skift på svenska och engelska
- Erfarenhet av att arbeta med Excel (SAP, Pivot, Vlookup)


Övrigt:

Detta är ett konsultuppdrag med omgående start där du blir anställd av oss på Jobzone och arbetar hos vår kund i Kista

Start: Omgående
Omfattning: Heltid (Visstidsanställning 6 månader, med chans till förlängning)
Placering: Kista

Rekrytering sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.



Om Jobzone:

Jobzone är ett av Nordens största rekryterings- och bemanningsföretag. Vår vision är att vara branschens bästa arbetsgivare och vi arbetar varje dag för att bidra till att skapa framgång för individer och organisationer.

Vi gör det genom en lokal närvaro på över 50 orter i Sverige och Norge, alla med stora kunskaper om sin marknad och med ett arbetssätt som utgår från medarbetaren i fokus. Jobzone är verksamt inom många branscher och kan erbjuda en mängd karriärmöjligheter. Vilket är ditt nästa drömjobb?

Kontaktpersoner på detta företaget

Katarina Nevenius
070-1678514

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jobzone
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 september 2022
  • Ansök senast: 10 mars 2023

Besöksadress

Terminalvägen 47
None

Postadress

Terminalvägen 47
Skillingaryd, 56831

Liknande jobb


20 december 2024

Chief Accountant

Chief Accountant

20 december 2024