Accounts Receivable Specialist to Samsung

Accounts Receivable Specialist to Samsung

Arbetsbeskrivning

MultiMind Bemanning AB arbetar med personaluthyrning och rekrytering. Bolagets nisch är att förmedla personal med språkkunskaper samt internationell erfarenhet inom områdena kundservice, ekonomi, marknadsföring, HR och IT.

Just nu söker vi en AR-specialist till vår kund Samsung! Detta är ett konsultuppdrag där uppdraget startar så snart som möjligt och sträcker sig till augusti 2021.

Information om företaget

Samsung är ett av världens största IT-företag inom konsumentelektronik, en digital ledare med verksamhet i många branscher och länder. Allt de gör drivs av en passion för excellens - och engagemang för att utveckla de bästa produkterna och tjänsterna på marknaden. I dagens snabba globala ekonomi är förändringar konstant och innovation är avgörande för ett företags överlevnad. Under de senaste 70 åren har Samsung siktat på framtiden och förutsett marknadsbehov och krav på att styra företaget mot långsiktig framgång.

Om tjänsten

Arbetsuppgifter

AR-Kontroll
Kreditfrigörande och kreditblockerande ordar inom ramen för SENA-Policyer
Övervakning av SSC vid hantering av inkommande betalningar (bankavstämning)
Övervakning av SSC vid insamling av AR
Stöttar upp internt med månadsbokslut
Lösa eskaleringsärenden från SSC
Olika fakturering av olika icke-handelsartiklar (Räntor, anläggningshyror, etc.)
Förbättra AR-kontrollprocessen
 

Nyckelansvar

Kreditfrigörande av säljordrar
BAD + AR förhandlningsöversikt
Övervakning av försenat AR 3-31 dagars förhhållande
Övervakning av antal åldrande specialartiklar i AR.
Övervakningsprocess för inkommande betalningar och avstämning av bankkonton.
Specialiststöd till SSC (dagliga frågor + eskaleringsfall).
Internt stöd till Samsung-organisationen (inomhusförsäljning / logistik / serviceavdelning / KAM).
Backoffice-specialsupport till vissa kunder som behöver särskild uppmärksamhet.
 

Dina kvalifikationer:

En akademisk utbildning eller minst 3 års motsvarande arbetslivserfarenhet
Flytande i engelska, svenska och gärna annat nordiskt språk.
Erfarenhet av inkassoärenden
Grundläggande kunskap om redovisning
Gärna erfarenhet av SAP, eller liknande system
Mycket goda kunskaper i Excel
Har goda kunskaper i MS Office
 

Låter rollen intressant?

Vid intresse ber vi dig att skicka din ansökan till MultiMind Bemanning snarast. Alla ansökningar behandlas löpande.

 

Som anställd hos MultiMind erbjuder vi dig:

Kollektivavtalsenliga anställningsvillkor gällande lön, semester, pension, sjukfrånvaro, övertid, Ob-tillägg.

En dedikerad konsultchef som kontinuerligt stämmer av din arbetssituation och finns tillgänglig för frågor kring din anställning.

Möjligheten att testa olika typer av uppdrag hos spännande företag samt bygga ut ditt CV. Troligtvis i ett framgångsrikt, internationellt bolag.

Delta på roliga fester och event och stärka ditt professionella nätverk.

Kontaktpersoner på detta företaget

Maja Eriksson
+46 8 21 67 45
Marjut Adalberth
+46 8 21 67 00
Emma Levin
+46 8 21 67 18
Nozha Amezeane
+46 8 21 67 36
Isabelle Rzewuski
+46 8 21 67 01
Mikaela Björkman Goltz
+46 8 21 67 11
Henrik Hallgren
+46 8216720
Helena Adestedt
+46 8 21 67 16
Jessica Melander
+46 8 - 21 67 26
Lars Holmlund
+46 8 21 67 37

Sammanfattning

  • Arbetsplats: MultiMind Bemanning AB
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 april 2021
  • Ansök senast: 23 april 2021

Besöksadress

Kungsgatan 66
None

Postadress

Kungsgatan 66
Stockholm, 11122

Liknande jobb


Project Controller

20 november 2024

Trainee HT 2025

Trainee HT 2025

20 november 2024

31 oktober 2024