OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Som Acquisition Executive har du en mångfacetterad och viktig roll. Du kommer spendera mycket tid på att förvärva kundrelationer och är delaktig i hela försäljningsprocessen. Vi tror den här rollen passar dig som är har ett sinne för sälj med stark ambition att lära och som tycker det är roligt att göra affärer. Här blir du en del av en driven säljorganisation med utmärkta utvecklingsmöjligheter!
OM TJÄNSTEN
Du kommer vara en del av säljorganisationen och tillhöra Acquisition Executive-teamet om 5 personer. Som Acquisition Executive har du ansvar för bearbetning av främst nya och till viss del även befintliga kunder. Rollen innebär att beskriva för kunder hur outsourcing kan förbättra hanteringen av en fordonsflotta. Du kommer vara med i hela kedjan från att identifiera affärsmöjligheter hos nya kunder till implementeringsfasen. Arbetet innebär varierande uppgifter och kan vara allt från att prospektera, genomföra behovsanalyser, åka ut och träffa kunder, färdigställa offerter och delta i internationella upphandlingar. Du arbetar mot flera kontakter, såväl internt som externt och har ett stort kundnätverk.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Prospektering och mötesbokning via telefon
* Arbeta med nykundsbearbetning
* Personliga kontakter med fokus på behovsanalys och kundnöjdhet
* Agera stöd till Business Managers i exempelvis upphandlingar
* Förbereda och sedan följa upp förslag till kunder
VI SÖKER DIG SOM
- En eftergymnasial utbildning inom ett relevant område
- Erfarenhet eller ett stort intresse för försäljning och kundservice
- Office-paketet och har god vana att arbeta i Excel
- Har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
För att lyckas i rollen så arbetar du bra med andra människor och anpassar ditt beteende för att skapa goda samarbeten med andra. Du arbetar fokuserat för att uppnå önskade resultat och drivs av att göra affärer. Självklart så har du en naturlig känsla för att förstå kunder och deras behov, och en övertygande säljförmåga. Du är lyhörd för din omgivning, har god social förmåga och säkerställer att information når kunder på ett tydligt sätt. Vi tror att du är nyfiken och vidare kommer vi i rekryteringsprocessen att fokusera på följande viktiga egenskaper i rollen:
- Resultatinriktad
- Samarbetsförmåga
- Affärsmässighet
- Relationsskapande
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Denna rekryteringsprocess kommer att ske på engelska då rekryterande chef hos Arval är engelsk-talande, och vi ber dig därför att skicka in ditt CV på engelska.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Arval är ett internationellt och spännande företag inom bil- och leasingbranschen som erbjuder företag operationell fullserviceleasing. Med en av världens mest kända och största banker som ägare, BNP, arbetar här över 7000 anställda och finns i stort sett över hela världen. Sverigekontoret är beläget i Danderyd nära Mörby centrum och i de nyrenoverade lokalerna finns både restaurang och gym. Just nu byggs det padelbanor i närområdet vilket medarbetarna ser mycket fram emot.
Läs mer om Arval här!
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231