OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Act Svenska kyrkans vision är en helad skapelse och mänsklighet i samhörighet, rättvisa, frihet och fred. Arbetet sker tillsammans med kyrkor och partnerorganisationer i framförallt Afrika, Asien, Latinamerika och Mellanöstern. Det har stor spännvidd, från arbete med långsiktigt utvecklingssamarbete, humanitära insatser och påverkansinsatser på lokal och global nivå och stöd till kyrkor och teologisk utbildning. Svenska kyrkan är medlem i Action by Churches Together (ACT) som är en global allians för kyrkor och kyrkorelaterade organisationer.
Act Svenska kyrkan kämpar för varje människas rätt till ett värdigt liv. Tillsammans gör vi arbetet möjligt. Vi lever alla under samma himmel och har samma rättigheter. Men tyvärr ser verkligheten inte ut så.
Act Svenska kyrkan är tro genom handling. Vi arbetar långsiktigt mot fattigdom, förtryck och orättvisor. Och bärs av visionen om en växande folkrörelse. I Sverige finns vi med tusentals engagerade runt om i församlingar och stift. Globalt har vi ett antal utsända medarbetare och samarbeten med lokala kyrkor och gräsrotsrörelser.
Läs gärna mer på www.svenskakyrkan.se/act
I vår enhet för marknadskommunikation arbetar idag sex kommunikatörer, med uppdraget att långsiktigt stärka kännedom och kunskap om, engagemang för samt insamling till Act Svenska kyrkan genom integrerad kommunikation. Vi söker nu en kommunikatör för att förstärka vårt team.
Arbetsuppgifter: Du ansvarar för att planera, samordna, genomföra och följa upp kommunikationsinsatser. Här ingår att vara redaktör för tidningen "Göra skillnad" samt för nyhetsbrev för olika kommunikationsmålgrupper. Du ansvarar för eventkommunikation samt viss material- och innehållsproduktion såväl som för arkivering av kommunikationsmaterial. Du bidrar i moderering av sociala medier samt att bistår med enklare layout av dokument och digitala annonser. Arbetet är mycket omväxlande och innefattar både snabb operativ hantering och mer långsiktigt strategiskt arbete.
För att komma ifråga för tjänsten krävs att du har:
• kommunikationsutbildning på högskolenivå.
• minst 3 års arbetslivserfarenhet från arbete som kommunikatör, gärna med erfarenhet från idéburen verksamhet.
• gedigen erfarenhet av kommunikationsarbete i digitala kanaler (bild, film, text)
• kunskap i formgivning av tryckt och digitalt material och erfarenhet av att jobba i Photoshop och InDesign
Du ska:
• gilla att samarbeta och skapa goda relationer
• vara strukturerad och en god organisatör
• kunna arbeta både självständigt och i grupp
• trivas med att arbeta operativt såväl som strategiskt
• ha förmåga att analysera, kommunicera och dela med dig av komplex information på ett målgruppsanpassat och lättbegripligt sätt
• ha god stilistisk förmåga, på både svenska och engelska
• kunna ta egna initiativ och arbeta mot stundvis krävande tidsramar och mål
• vara lösningsinriktad och lyhörd för verksamhetens behov
• trivas med att arbeta i en aktivitetsbaserad kontorsmiljö
Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper och förmågor.
Tillträde: Snarast. Tjänsten är en tillsvidareanställning med provanställning på 6 månader.
Närmare upplysningar om tjänsten lämnas av: Tf Marknadskommunikationschef Tinde Carlbrand, telefon 0760-176997
Fackliga företrädare: Katarina Ottosson (Vision), Joakim Lindström (Jusek) och Kajsa Cedervall Westerman (KyrkA). Samtliga nås med fördel via mail.
Välkommen med din ansökan via knappen nedan. Ansökan ska ha inkommit senast den 22 mars 2020.
Vi har gjort vårt medieval för denna rekrytering och undanber oss därför erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering.