OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Actics vision är att skapa ett friskare samhälle genom träning! Actic grundades i Sverige 1981 och är idag en av de ledande aktörerna på gymmarknaden i Norden med bemannade gym. Actic erbjuder lättillgänglig och inspirerande träning på drygt 170 anläggningar med 227 000 medlemmar i Sverige, Norge, Tyskland samt Österrike. Erbjudandet innefattar både gymträning, personlig träning, gruppträning och bad. Våra värderingar är passion, customer focus, performance och teamwork. Actic har huvudkontor i Solna, drygt 800 heltidsanställda och en nettoomsättning under 2019 om 952 miljoner kronor. Koncernen leds av VD Anders Carlbark. Actic befinner sig i en spännande fas av intensivt förändringsarbete inom många delar av företaget och ser digital transformation och expansion som centrala delar för tillväxt. Läs gärna mer om oss på www.actic.se
Customer Experience Manager
Actic står inför en spännande förändringsresa där potentialen att göra skillnad är enorm.
I en ny strategisk satsning samarbetar Marknad, Produkt och IT tätt tillsammans i ett agilt team för att skapa marknadens bästa kundupplevelse inom träning och hälsa. Startpunkten för förändringen är en ny varumärkesposition och kommunikationsstrategi. Vår Customer Experience Manager ska på föräldraledighet och därför finns nu chansen att ta plats i rollen i ett bolag med stor framåtanda och möjlighet till påverkan inom den digitala kundupplevelsen.
Rollen har ett tydligt syfte – att förbättra våra medlemmars kundresa för att få fler att träna mer! Att vidareutveckla och realisera roadmap för digital utveckling av medlemsresan. Tillsammans med scrum master och partners får du mycket att hända och kan snabbt mäta värdet av våra satsningar.
Du rapporterar till CMO och placering är på Actics nya fina huvudkontor i Solna/Ulriksdal.
Ansvarsområden
- Du ansvarar för vår digitala kundresa och sätter upp visioner för delprojekt och realiserar dem tillsammans med vårt Actic Team
- Du gör Business cases, sätter roadmap och KPIer för olika initiativ som tar oss till nästa nivå för tillgänglig och inspirerande träning, offline och online
- Kravställa och följa upp utvecklingsprojekt i Actics digitala team
- Du leder ett tvärfunktionellt team som innefattar Marknad (CRM, Aquisition Manager), IT och Produkt och ansvarar tillsammans med Scrum master för att sätta arbetssätt och kultur i teamet
- Säkerställa och utveckla automatiserade kundflöden och dialoger i alla Actics kanaler som syftar till att skapa lönsamma och lojala medlemmar
- Tillsammans med marknadsteamet säkerställa och bygga varumärkets position i alla kontaktytor samt förankra ett kundfokuserat arbetssätt i hela organisationen
Erfarenheter och kompetenser
- Du har relevant akademisk utbildning och 5+ år erfarenhet av strategiska kundresor och digital transformation
- Strategisk höjd och analytisk förmåga i kombination med affärssinne och stort teknikintresse
- Du har ett starkt driv och brinnande intresse för det du gör. En passion för att använda data, team och teknik för att hitta smarta lösningar för kunden
- För att lyckas i rollen är du engagerad och prestigelös. Du har en hög social kompetens, är en ledare och tvekar inte att ta för dig och visa vägen
- Logik och mätbarhet är något du värdesätter och naturligt inkluderar i ditt arbetssätt
- Flytande svenska i tal och skrift
- Erfarenhet av digital marknadsföring, CRM och digitala projekt är meriterande
- Sista men absolut inte minst så hoppas vi att du är genuint intresserad av träning och hälsa och längtar efter att få ägna din tid på jobbet åt att få fler att känna som du!
Personliga egenskaper
Du är en lagspelare som tycker om att komma fram till de bästa lösningarna tillsammans med ditt team. Du är lösningsorienterad och lyhörd men vågar utmana och ifrågasätta föreslagna lösningar för att säkerställa att Actic ligger i framkant inom CX - området, du gillar att springa snabbt snarare än att fastna i detaljer.
Vi på Actic
Som medarbetare på Actic låter vi vår glädje och energi smitta av sig på våra kunder. Vi arbetar för att skapa en inbjudande och inspirerande miljö där varje kund känner sig sedd och upplever att ingen utmaning är för stor. Vi tar ansvar för våra handlingar samt hur dessa påverkar andra. Vi anstränger oss för att utvecklas i varje situation och uppskattar utmaningar - då utmaning leder till utveckling. Vi ger och tar emot feedback och finns där för varandra när det behövs. På Actic är vi ett team. Ett team med passion för det vi gör, att skapa ett friskare samhälle genom träning.