OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Actics vision är att skapa ett friskare samhälle genom träning! Actic grundades i Sverige 1981 och är idag en av de ledande aktörerna på gymmarknaden i Norden med bemannade gym. Actic erbjuder lättillgänglig och inspirerande träning på drygt 170 anläggningar med 227 000 medlemmar i Sverige, Norge, Tyskland samt Österrike. Erbjudandet innefattar både gymträning, personlig träning, gruppträning och bad. Våra värderingar är passion, customer focus, performance och teamwork. Actic har huvudkontor i Solna, drygt 800 heltidsanställda och en nettoomsättning under 2019 om 952 miljoner kronor. Koncernen leds av VD Anders Carlbark. Actic befinner sig i en spännande fas av intensivt förändringsarbete inom många delar av företaget och ser digital transformation och expansion som centrala delar för tillväxt. Läs gärna mer om oss på www.actic.se
Ekonomiassistent
Är du en kommunikativ person med stort eget driv och tycker om att arbeta proaktivt och effektivt både självständigt och tillsammans med ditt team? Har du dessutom några års erfarenhet av att arbeta med leverantörsreskontra eller redovisning och samtidigt brinner för hälsa och träning?
Vi på Actic söker nu efter en ekonomiassistent inom leverantörsreskontra till vårt nya huvudkontor i fräscha lokaler i Ulriksdal.
Som ekonomiassistent på leverantörsreskontra kommer du främst arbeta med fakturor inom de svenska bolagen och tillsammans med ditt team ansvara för fakturahanteringen för hela Actic-koncernen. Genom din drivkraft, din analytiska sida och ditt helhetstänk kommer du med hjälp av effektiv kommunikation spela en nyckelroll för att utveckla och driva det finansiella arbetet inom ekonomiavdelningen till nya höjder. Rapportering sker till chef för leverantörsreskontra.
Ansvarsområden
- Arbeta med löpande fakturahantering inom de svenska bolagen genom att registrera, kontera, hantera avvikelser, betalning, återrapportering samt uppföljning av fakturor och attester
- Bokslutsarbete kopplat till leverantörsreskontra
- Kontakt med leverantörer och verksamhet i fakturafrågor
- Uppläggning och kontroll av nya leverantörer
- Hantering av påminnelser och inkassokrav
- Proaktivt arbeta med att förbättra, effektivisera och digitalisera rutiner och processer
Erfarenheter och kompetenser
- Relevant utbildning inom ekonomi eller redovisning
- Minst 2-3 års erfarenhet av leverantörsreskontra eller redovisning
- God kunskap från flera stora ekonomisystem
- God kunskap i Office-paketet
- Svenska och Engelska flytande i tal och skrift
- Meriterande med goda kunskaper i Navision och Exflow
- Meriterande med erfarenhet av effektivisering inom leverantörsfakturaflödet
- Meriterande med norska och tyska språkkunskaper
Personliga egenskaper
Som person är du driven med hög arbetsmoral som gillar att komma framåt i ditt arbete. Du har en god social förmåga och har lätt att kommunicera både muntligt och skriftligt. Du är positiv, noggrann och värnar om dina kollegor och ett gott teamwork. Vidare är du strukturerad och skicklig i att hitta nya vägar till lösningar på utmaningar i ditt arbete. Som person vill du vara med och påverka och arbetar bra både i team såväl som självgående.
För att trivas i denna roll har du ett positivt förhållningssätt, är förändringsbenägen och har en problemlösande inställning. Vi ser även gärna att du har lätt för att lära dig nya system och arbetsuppgifter.
Vi på Actic
Som medarbetare på Actic låter vi vår glädje och energi smitta av sig på våra kunder. Vi arbetar för att skapa en inbjudande och inspirerande miljö där varje kund känner sig sedd och upplever att ingen utmaning är för stor. Vi tar ansvar för våra handlingar samt hur dessa påverkar andra. Vi anstränger oss för att utvecklas i varje situation och uppskattar utmaningar - då utmaning leder till utveckling. Vi ger och tar emot feedback och finns där för varandra när det behövs. På Actic är vi ett team! Ett team med passion för det vi gör, att skapa ett friskare samhälle genom träning!
Kontaktpersoner på detta företaget
Katarina Dejemyr
+46705909600
Eva Ingman
08-51921100
Kim Ericsson
0721410298