Actic söker en Ekonomiassistent till Leverantörsreskontra

Arbetsbeskrivning

Actic är en ledande friskvårdskedja med ca 170 anläggningar och över 230 000 medlemmar fördelat på Sverige, Norge, Finland, Tyskland och Österrike.

Sverige är den enskilt största marknaden för Actic med ca 170 000 medlemmar fördelat på över 100 träningsanläggningar från Ystad i söder till Kiruna i norr. Vårt fokus ligger på att skapa ett friskare samhälle genom att inspirera och engagera alla människor till en bättre hälsa och ökat välmående. Vi tillhandahåller bra förutsättningar för träning i välutrustade träningsanläggningar och välutbildade instruktörer som hjälper våra medlemmar att nå sina mål. Läs gärna mer på www.actic.se

Är du en kommunikativ person som har ett stort eget driv och tycker om att arbeta proaktivt? Har du dessutom några års erfarenhet av att arbeta med leverantörsreskontra? Då kan detta vara något för dig.
Actic andas entreprenörskap och framåtanda och vi söker dig som lockas av att få vara delaktig på Actics framtida resa inom gym och friskvårdsbranschen. Du kommer arbeta i en spännande internationell miljö med kompetenta och drivna kollegor. Du kommer tillsammans med tre andra kollegor inom leverantörsreskontra ansvara för att följa upp och säkerställa att fakturor blir korrekt registrerade och bokförs enligt riktlinjer, lagar och regler. Du kommer främst att arbeta med följande:

Dina arbetsuppgifter
Registrera och skanna fakturor Bokföra och kontera fakturor Göra avstämningar av reskontra mot huvudbok Ha kontakten med leverantörer och intern personal Följa, och utveckla processer kring internkontroll

Du har möjlighet att växa i denna roll och kommer att bli en viktig spelare för vår finansavdelning. Du arbetar med många kontaktytor i en spännande miljö med träningsintresserade kollegor. Vi sitter i fräscha lokaler i Solna Business Park med gångavstånd till ett av våra gym. Tjänsten kommer rapportera till Team Manager AP.

Din bakgrund
Rätt kandidat har minst 2 års relevant arbetslivserfarenhet inom leverantörsreskontra där du även har arbetat med bokföring. Du ska ha systemkunskap i Verify, Exflow eller likvärdigt faktura- och attestsystem. Som person är du driven, du tar tag i problem för att komma framåt i ditt arbete. Du har en hög social förmåga och har lätt att kommunicera både muntligt och skriftligt. Du är positiv och värnar om dina kollegor.

Då vi förutom i Sverige har verksamhet i Norge, Finland och Tyskland/Österrike så ses språkkunskaper även inom dessa språk som meriterande.

Vi ser löpande över alla våra ansökningar och kommer att kontakta dig om vi vill träffa dig personligen. Tills vi hörs nästa gång så vill vi inte att det ska finnas några ursäkter för att hoppa över träningen ?#?ingaursäkter. Följ oss på Facebook Actic Sverige

Varmt välkommen med din ansökan.

Kontaktpersoner på detta företaget

Katarina Dejemyr
+46705909600
Eva Ingman
08-51921100
Kim Ericsson
0721410298

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Actic Sverige AB, HK, Finance Solna
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • 100%. Tillträde: 201704 tillsvidareanställning
  • Publicerat: 21 februari 2017

Besöksadress

Box 1805
None

Postadress

Box 1805
Solna, 17121

Liknande jobb


21 november 2024