Actic söker en Performance Marketing Specialist

Arbetsbeskrivning

Actics vision är att skapa ett friskare samhälle genom träning! Actic grundades i Sverige 1981 och är idag en av de ledande aktörerna på gymmarknaden i Norden med bemannade gym. Actic erbjuder lättillgänglig och inspirerande träning på drygt 170 anläggningar med 227 000 medlemmar i Sverige, Norge, Tyskland samt Österrike. Erbjudandet innefattar både gymträning, personlig träning, gruppträning och bad. Våra värderingar är passion, customer focus, performance och teamwork. Actic har huvudkontor i Solna, drygt 800 heltidsanställda och en nettoomsättning under 2019 om 952 miljoner kronor. Koncernen leds av VD Anders Carlbark. Actic befinner sig i en spännande fas av intensivt förändringsarbete inom många delar av företaget och ser digital transformation och expansion som centrala delar för tillväxt. Läs gärna mer om oss på www.actic.se 





Performance Marketing Specialist 

Är du en stjärna inom digital konvertering som vill jobba i ett dynamiskt och framåtlutat team? Då har vi jobbet för dig!

Som vår Performance Marketing Specialist kommer ditt huvudsakliga mål vara att få fler att börja träna hos oss.

Du tar arbetet med vår digitala annonsering och kundanskaffning till nästa nivå. Du kommer arbeta nära Marknad, Business Development och IT. Du rapporterar till CMO och du har ett lika stort hjärta för försäljning som för marknad. 

Du arbetar dagligen med att fatta datadrivna beslut som berör kundanskaffningar genom relevanta kanaler med kontinuerlig testning, optimering, mätning och analys för att konstant förbättra vår digitala performance. Du kommer ansvara för att sätta mål, strategi och budget för våra konverterande kanaler. Du blir vår ”go to person” för digital försäljning. Som en del av Actics support är du en del av ett dynamiskt och framåtlutat team. Placering på Actics nya fina huvudkontor i Solna; Gym i huset och träningstimme på fredagar!

Ansvarsområden 

- Ansvar för digital försäljning: strategi, planering, genomförande och uppföljning
- Sätta mål, KPIer och struktur för digital försäljning
- Sätta upp, testa, analysera och optimera våra digitala initiativ och annonsering för konvertering i både köpta och ägda kanaler (Web, Facebook, Google Ads, Mail/Sms)
- Proaktivt arbeta datadrivet för att ta digital försäljning till nästa nivå, i nära samarbete med Business Development och marknadsteamet
- Identifiera strukturella förbättringar för optimerad konvertering och kundnöjdhet

Erfarenheter och kompetenser 

- Har relevant utbildning inom digitala medier, försäljning och konverteringsoptimering
- Har 3-5 års erfarenhet från en liknande specialistroll (marknadsavdelning eller konsult/byrå)
- Har erfarenhet av att hantera och leda komplexa, konverteringsdrivna marknadsföringsstrategier
- Har god kännedom om struktur för hur bolaget kan arbeta med relevanta KPIer och strukturerad översikt av sales funnel
- Har mycket goda kunskaper om operativt arbete i Google Ads, Facebook Ads, Google Analytics, Google Data Studio
- Flytande svenska i tal och skrift
- Erfarenhet av MA och CMS är meriterande

Personliga egenskaper 

För att lyckas i rollen är du resultatinriktad och initiativtagande och full av energi och sugen på att testa nytt! Du tycker det är roligt med analys och ser datadrivet arbetssätt och ständiga förbättringar som något härligt. Du är inte rädd för ansvar men jobbar gärna i team för att tillsammans hitta vägen framåt. Du är nyfiken och håller dig ständigt uppdaterad i det digitala landskapet.

Vi på Actic 

Som medarbetare på Actic låter vi vår glädje och energi smitta av sig på våra kunder. Vi arbetar för att skapa en inbjudande och inspirerande miljö där varje kund känner sig sedd och upplever att ingen utmaning är för stor. Vi tar ansvar för våra handlingar samt hur dessa påverkar andra. Vi anstränger oss för att utvecklas i varje situation och uppskattar utmaningar - då utmaning leder till utveckling. Vi ger och tar emot feedback och finns där för varandra när det behövs. På Actic är vi ett team. Ett team med passion för det vi gör, att skapa ett friskare samhälle genom träning!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Actic Sverige AB, HK, Marknad
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 februari 2021
  • Ansök senast: 3 mars 2021

Liknande jobb


Fundraising content manager/Projektledare insamling

Fundraising content manager/Projektledare insamling

24 december 2024

23 december 2024

23 december 2024

22 december 2024