Actic söker Inköpare till huvudkontoret i Solna

Arbetsbeskrivning

Actic är en ledande friskvårdskedja med ca 170 anläggningar och över 230 000 medlemmar fördelat på Sverige, Norge, Finland, Tyskland och Österrike.

Sverige är den enskilt största marknaden för Actic med ca 170 000 medlemmar fördelat på över 100 träningsanläggningar från Ystad i söder till Kiruna i norr. Vårt fokus ligger på att skapa ett friskare samhälle genom att inspirera och engagera alla människor till en bättre hälsa och ökat välmående. Vi tillhandahåller bra förutsättningar för träning i välutrustade träningsanläggningar och välutbildade instruktörer som hjälper våra medlemmar att nå sina mål.   

Är du en person som lockas av att få sätta din prägel på en helt ny inköpsprocess? Är du en person som klarar av att vara handlingskraftig och självständig samtidigt som du får med dig andra? Då kan detta vara tjänsten för dig!
Beskrivning av rollen
Rollens viktigaste uppgift är att öka lönsamheten inom retail samt att effektivisera arbetet med inköp på våra gym. Detta kommer troligtvis att ske genom att du ser över befintliga rutiner och arbetssätt och tar fram en ny förbättrad process som möter de utmaningar som vi står inför. Rollen ställer höga krav på stort eget driv då du både kommer vara den som strategiskt tar fram processen och samtidigt är den som arbetar operativt med inköpsfrågor.  

Arbetet innefattar även vidareutveckling av det befintliga sortimentet (drycker, bars, kläder och förbrukningsvaror m.m.) och att ta in nya produkter.

Dina arbetsuppgifter
Fungera som systemansvarig för inköpsmodulen i vårt affärssystem Microsoft Dynamic NAV Kvalitetssäkra inköpsprocessen Bibehålla och utveckla samarbetet med våra leverantörer  Analysera marknaden och företagsklimatet för att bedöma nuvarande och framtida möjligheter för att driva en ökad försäljning

Du ingår i Finansavdelningen och rapporterar till Head of Financial Control. Rollen utgår ifrån Huvudkontoret i Solna Business Park.

Din Bakgrund
Vi söker dig som har en Högskoleexamen med ekonomisk eller juridisk inriktning eller annan inköpsutbildning/ kompetens som vi bedömer som likvärdig. Du ska även ha minst 3-5 års erfarenhet från arbete med inköp-/upphandlingsarbete från ett större företag. Du bör ha erfarenhet av att självständigt bygga processer för inköp.

Actic präglas av ett högt tempo där det krävs att du är flexibel, handlingskraftig och älskar att göra bra affärer. Du är initiativrik, lösningsorienterad och strukturerad samt har förmågan att hantera flera projekt och uppgifter samtidigt. Du har ett öga för det kommersiella och du vet vilka önskemål och behov som våra kunder har. Genom ett nyfiket öra mot omvärlden håller du koll på de trender som råder inom hälsobranschen och anpassar vårt produkterbjudande efter det. Du har goda relationer med våra gym och stöttar dem i problem som dyker upp. Du känner dig bekväm i förhandlingssituationer. Goda kunskaper i Officepaketet, samt vana att arbeta i olika affärssystem är meriterande. Vi söker efter en social person och brinner även du för hälsa och ett friskare Sverige så kommer du att trivas hos oss!

 

Vem är du?
Vi värdesätter dina personliga kompetenser högt och söker dig som passar in på dessa:

- Social - lyssnar, kommunicerar och bidrar till arbetsmiljön på ett positivt sätt
- Ansvarsfull - tar ansvar för sin uppgift, driver sitt arbete vidare
- Målmedveten – ser möjligheter i varje situation
- Energi - har förmågan att lägga ner tid, energi och engagemang på sitt arbete
- Personlig mognad – är trygg och stabil

 

Vi erbjuder rätt person
Ett expansivt och spännande företag. En positiv miljö, där vi brinner för hälsa och välmående. En roll där man är med och utformar den väg Actic skall gå gällande produktsortiment och erbjudande till våra medlemmar.

Urvalsprocessen sker löpande och därför är det viktigt att du skickar in din ansökan så snart du kan. För ytterligare frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Head of Financial Control Katarina Dejemyr, katarina.dejemyr@actic.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Katarina Dejemyr
+46705909600
Eva Ingman
08-51921100
Kim Ericsson
0721410298

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Actic Sverige AB, HK, Finance
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Månadslön
  • 100%. Tillträde: 201702 Provanställning t.o.m.
  • Publicerat: 8 december 2016

Besöksadress

Box 1805
None

Postadress

Box 1805
Solna, 17121

Liknande jobb


Inköps och e-handelsexpert

Inköps och e-handelsexpert

22 november 2024

Sourcing Manager Software

Sourcing Manager Software

22 november 2024

22 november 2024

21 november 2024