OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
ActionAid söker ekonom/administratör
ActionAids uppdrag
ActionAid Sverige är en biståndsorganisation och del i den globala ActionAid-federationen som finns i 46 länder. Vi arbetar för social rättvisa, jämlikhet och fattigdomsbekämpning, och har ett särskilt fokus på kvinnors och flickors rättigheter eftersom jämställdhet är en förutsättning för hållbar förändring och utveckling i Sverige och i världen. ActionAid Sveriges uppdrag är att samla in medel som finansierar verksamhet internationellt och nationellt, att till viss del driva egna projekt, att kommunicera viktiga kärnfrågor samt bidra till och vara en relevant påverkansaktör för organisationens kärnfrågor, både i programländerna via partners samt inom Sveriges biståndsarena.
Vi söker nu en ekonom/administratör med erfarenhet av löpande ekonomiarbete och administration. Då tjänsten kommer att delas mellan ekonomi, administration och givarservice ser vi det som extra spännande om du som söker även har bakgrund inom givarrelationer och löpande administration. Vi söker dig som brinner för utvecklingsfrågor och vill vara en del av vårt team i Stockholm.
Vi erbjuder en tjänst med varierat innehåll och möjlighet att utvecklas tillsammans med ActionAids team.
Syfte med rollen
Uppdraget syftar till att sköta löpande ekonomiska och administrativa uppgifter inom organisationen i stort och inom givarservice med syfte att säkerställa god service och stärkt relation till de som väljer att stödja ActionAids arbete i världen. Det ingår även ett administrativt ansvar för organisationens övergripande administration. Ekonom/administratören arbetar i nära samarbete med ekonomiansvarig och delar ansvar för måluppfyllnad och rapportering.
Läs hela annonsen och detaljer om hur du ansöker på vår hemsida. Se länk: https://actionaid.se/om-actionaid/lediga-jobb-och-praktikplatser/ekonom-administrator/
Sista ansökningsdag är 7 juli men intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan dess.