Active Directory support fanatic

Active Directory support fanatic

Arbetsbeskrivning

Arbetsuppgifter
Rollen som supporttekniker innebär att du kommer ha löpande kontakt med kunder och hjälpa till med allt från felsökning, installation och underhåll av kunders IT-miljöer. Du kommer tillhöra ett team som arbetar dedikerat med IT-support och kommer hantera allt från typisk ärendehantering men även problemlösning och kundservice. Det är en stor variation i ärendenas komplexitet vilket gör att du blir utmanad i din roll dagligen.
Din profil
För att vara aktuell för denna tjänst ska du känna dig bekväm i din kompetens inom Active Directory och befinner dig på ”servernivå”. Det innebär att du har lagt upp nya användare, jobbat med GPO:er och förstår dig på uppbyggnaden av Active Directory. Du har också kompetens inom installation av nätverksskrivare och hantering av en stor mängd kundärenden. Vi tror du har fått denna kompetens genom 1–2 års erfarenhet från liknande roller inom servicedesk, teknisk support eller 1st/2nd-linesupport. Vi ser även att det kan komma genom utbildning och erfarenheter från LIA-praktik. Du intresserar dig för IT och teknik i allmänhet och har en känsla för vad som är bra kundservice.
Vi söker dig som;
– Har goda kunskaper i Active Directory
– Erfarenhet av att jobbat i Office 365
– Har erfarenhet av att jobbat med Exchange
– Erfarenhet av Windows Server
– Är flytande i tal och skrift på svenska och engelska
Som person har du ett stort tekniskt driv och som uppskattar att jobba i högt tempo. Du har förmågan att arbeta självständigt och så väl i team, och skulle se dig själv som en initiativtagare. Din kommunikation genomsyras av tydlighet och ödmjukhet där du har förmågan att anpassa dig till kunden och dennes behov. Du har ett lösningsfokuserat arbetssätt och är alltid mån om att leverera bästa service gentemot varje ärende du hanterar.
Om företaget
Vår kund är ett företag som levererar IT-tjänster. De söker nu efter en IT-supporttekniker för konsultuppdrag där anställning sker inledningsvis, under de första sex månaderna, via oss på EMPLOID. Mer information om företaget ges längre fram i rekryteringsprocessen.
Övrig information
Start: Enligt överenskommelse
Plats: Landskrona och Malmö
Omfattning: Heltid, kontorstider
Lön: Enligt överenskommelse
Om du har frågor om tjänsten ber vi dig att maila info@emploid.se så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!
Sökord: IT, Support, IT-support, Service Desk, 1st line, 2nd line, support, Active Directory, Windows, Office365, GPO, Malmö, Lund, Helsingborg, Landskrona, rekrytering

Sammanfattning

  • Arbetsplats: EMPLOID MALMÖ
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 februari 2021
  • Ansök senast: 20 mars 2021

Postadress

Jungmansgatan 12
MALMÖ, 21111

Liknande jobb


23 december 2024

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

23 december 2024

23 december 2024