OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
AD Sverige är en inköpsorganisation som ingår i AD koncernen och som i första hand tillhandahåller reservdelar och tillbehör till fordonsbranschen, olja och smörjmedel. Organisationen AD finns med butik eller verkstad på ca 184 orter runt om i Sverige. En av butikerna är vår butik i Helsingborg. I Varberg finns de centrala funktionerna Inköp, Ekonomi, IT, Försäljning & Marknad samt företagsledning och AD Centrallager finns lokaliserat i Jönköping med 45 500 kvm lageryta.
AD Sverige är sedan 1992 medlemmar av den internationella organisationen AD International. (www.adi.be) som finns representerade i 40 länder och på över 2500 platser. Med det internationella samarbetet, har AD en profil för såväl den svenska marknaden som för den europeiska. Detta skapar förutsättningar för utveckling samt en trygghet för AD Butik & Bilverkstad även i framtiden.
AD Butik söker en säljare med ansvar för utvecklingen av våra kunder i Helsingborgsregionen. För att nå framgång i rollen är du en nyfiken, proaktiv och inspirerande affärspartner. Du kommer till ett företag som genomsyras av entreprenörsanda och säljvilja.
OM TJÄNSTEN
Som utesäljare arbetar du affärsmässigt och lösningsorienterat där butikens långsiktiga kundrelation, uppföljning och support väger tyngst för att lyckas över tid. Du ansvarar tillsammans med butiksansvarig för planering, utveckling och efterlevnad av relation med befintliga och nya kunder.
Du får ett omväxlande arbete där dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att:
· utveckla nya kundrelationer och fördjupa affären med befintliga kunder. Du arbetar med uppsökande B2B försäljning mot verkstäder och övriga kunder inom industri, entreprenad mm
· aktivt deltaga i planering av kampanjer och event mot kund
· skapa offerter
· planera utbildningar/produktinformation för våra kunder
Vi tror att du som söker tjänsten:
· har gymnasieutbildning, fördelaktigt med teknisk- och/eller fordonsinriktning samt några års arbetslivserfarenhet inom Automotive-/fordonsbranschen.
· har arbetat med B2B försäljning och då gärna med teknisk inriktning mot Automotive-/fordonsbranschen
· har ett intresse för teknik och behärskar engelska och svenska i tal och skrift
· har B-körkort
I rollen som säljare är det viktigt att du har drivet och viljan att ta egna affärsmässiga initiativ. Du planerar, genomför och följer upp dina kundbesök självständigt och strukturerat och drivs av att arbeta mot uppsatta mål. Det är viktigt att du har förmågan att driva en affär eller ett projekt från start till mål, oavsett uppdragets storlek.
Du är social och har lätt för att anpassa dig och lyssna in kundens behov. Du arbetar hårt och med stor passion för att hela tiden stärka våra kundrelationer och öka våra marknadsandelar.
Du kommer träffa många nya människor och förmågan att skapa långsiktiga relationer samt förtroende hos kunderna är nyckeln till framgång för både för dig och för AD Sverige AB.
Vi erbjuder
· ett stimulerande säljarbete med korta beslutsvägar och stora möjligheter att göra skillnad och utveckla ditt säljområde
· att vara med och påverka utvecklingen av vårt företag och samtidigt utvecklas själv inom en intressant koncern
· en organisation bestående av engagerade och kompetenta kollegor, där du blir en viktig del av teamet
Vill du veta mer om tjänsten?
Har du frågor om tjänsten kontaktar du Staffan Thorndal på staffan.torndahl@adbildelar.se. Vi hoppas att du skickar in din ansökan så snart som möjligt dock senast den 13 november till hr@adsverige.com. Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Varmt välkommen med din ansökan!