OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du nyfiken, kreativ och passionerad inför att bygga upp och utveckla varumärken? Nu söker vi på Skydda en AD & Content Producer som vill arbeta med en variation av digitalt och traditionellt marknadsmaterial där du samtidigt tar ansvar för vår grafiska manual. Allt detta hos ett spännande och marknadsledande bolag i en internationell miljö. Välkommen till Skydda!
OM OSS
Skydda är marknadsledande i Norden som skyddsspecialist och distributör inom arbetsplatssäkerhet och personlig skyddsutrustning. Skydda Group har ca 100 anställda. Våra kontor finns i Sverige, Norge, Finland. Försäljningen sker i hela Norden och övriga Europa.
Utifrån vår vision om ”En värld där alla är säkra och trygga på jobbet” driver vi branschen framåt med ett noga utvalt sortiment och vårt arbete med att analysera branschen, tillhandahålla utbildningar och säkerställa att rätt skyddsutrustning används till rätt riskmoment. Både branschen, och Skydda som företag, står inför en resa inom marknadsföring och digitalisering så här har du chansen att få vara med på något spännande!
OM TJÄNSTEN
I rollen har du ansvar för både reklam och marknadsföring, såväl digitalt som i tryckt form. Du utvecklar säljaktiviteter och marknadsföringskampanjer tillsammans med samtliga marknader inom Skydda Group. Du får ägandeskap över den grafiska designen och ansvarar för att utveckla idéer och koncept samt att genomföra projekt självständigt.
Som Content Producer kommer du planera såväl som producera värdeskapande innehåll och marknadsmaterial. Här får du vara delaktig från start till mål, där du effektiviserar arbetssätt, följer grafiska riktlinjer och säkerställer en enhetlig tonalitet.
Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat:
Producera och anpassa marknadsmaterial utifrån marknad och kampanjplan till alla våra marknader
Förse digitala system och kanaler med material samt ansvara för våra sociala medier
Ta fram marknadsförings- och kommunikationsmaterial för alla olika marknadsföringskanaler inom Skydda. Till exempel designa grafiska kampanjer, banners, artiklar och annan typ av kommunikationsmaterial till digitala plattformar
Ta ägarskap för den grafiska manualen och bidra till att vidareutveckla vår varumärkesplattform
Utveckla säljaktiviteter och följa upp/utvärdera marknadsföringskampanjer och aktiviteter.
I rollen ingår att vara en central del i att producera och samordna varumärkes- och marknadsföringsmaterial för varumärket L.Brador, med ett första linjens stöd avseende L.Bradors marknadsföringsmaterial för alla våra marknader.
Utför ditt arbete utifrån strategiska beslut, med ett kreativt kundbaserat perspektiv i varje verksamhet
Du kommer att ingå i Skyddas marknadsorganisation på huvudkontoret i Ulricehamn och rapportera till Head of Marketing för Skydda Group. På huvudkontoret är ni ett team på fyra personer som ingår i marknadsavdelningen var av Head of Marketing ingår och är stationerad i Oslo.
VEM ÄR DU?
Vi tror att du har arbetat med liknande uppgifter som Art Director och med contentproduktion i några år. Du har god vana av att administrera och publicera innehåll i digitala kanaler och på webb. Vidare har du goda kunskaper i Adobe Suite, Microsoft Office, CMS-och CRM-system. Din utbildningsbakgrund finns inom marknadsföring, kommunikation eller IT.
För att trivas i rollen så har du förståelse för digital försäljning och ser fram emot att följa med på vår digitaliseringsresa. Du kommer även vara med och driva delar av Skydda Groups hållbarhetsarbete ur ett marknadsperspektiv, så ett genuint intresse och förståelse för vikten av hållbarhet i ett affärsperspektiv ser vi som en framgångsfaktor. Du gillar att ta egna initiativ och driver självständigt dina frågor framåt samtidigt som du gärna lyssnar in dina kollegors erfarenheter och tips.
Då vi jobbar i en internationell miljö behöver du var bekväm i att både prata, presentera och skriva dokument och texter på engelska och svenska. Har du kunskap i fler språk är det meriterande likaså erfarenhet av att jobba i internationella miljöer, då vi har kollegor och kunder över stora delar av Europa.
Som person är du professionell, passionerad och engagerad som är värdegrunden som Skydda utgår ifrån. Du är målmedveten, lösningsorienterad och ditt arbetssätt karaktäriseras av effektivitet och företagsamhet. Du har ett prestigelöst förhållningssätt och hjälper till där det behövs. Du drivs såväl av kreativitet som struktur som affärsnytta.
Tillträde och placering
Tjänsten är heltid och tillträde enligt överenskommelse. Placering för tjänsten är på huvudkontoret i Ulricehamn med möjligt att arbeta på distans två dagar i veckan.
Ansökan
Vid frågor om tjänsten kan du kontakta Karoline Klatran, Head of Marketing karoline.klatran@skydda.no eller Sofia Kvarnström, HR Manager sofia.kvarnstrom@bbsafety.se
Vi behandlar ansökningar löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan.
Sista ansökningsdag 2022-11-13