AD-tekniker

AD-tekniker

Arbetsbeskrivning

Söker du ett jobb där du får vara med och driva företaget framåt? Trivs du med att arbeta i en bred roll där du får ansvar för förvaltning och utveckling? Vår kund i Linköping behöver stärka upp med tekniker till deras verksamhet. Har du ett brinnande intresse för IT och teknik och är strukturerad? Då är detta en tjänst för dig!

Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär.

Arbetsuppgifter
Huvuduppdraget är att sköta administration och förvaltning av kundens Exchange, Active Directory och certifikat. Här kommer du att arbeta fokuserat mot att hålla kundens Exchange, AD och certifikat funktionerande och aktuella, samtidigt som en del administration av befintliga GPO:er och grupper sker löpande.

Det förekommer även förändringsuppdrag där du kan komma att ha en drivande eller deltagande roll. Du får därmed möjligheten att förfina dina kunskaper och erfarenheter i en bred tjänst med mycket ansvar. Det förekommer även viss administration av PKI.

Du kommer att arbeta med förvaltning och administration av bland annat:
- Active Directory
- Exchange
- Certifikat
- GPO
- PKI

Din profil och kvalifikationen
Du har flera års erfarenhet som IT-tekniker och du har ett strukturerat arbetssätt. Som person är du ansvarstagande och driven med ett professionellt bemötande. Vidare ser vi att du har god erfarenhet från Exchange, AD och certifikat.

Krav
- Erfarenhet från liknande tjänster
- Hög kommunikativ förmåga
- Mycket hög servicekänsla
- God teknisk kunskap
- Uttrycker dig mycket väl på svenska och engelska - i både tal och skrift
Meriterande
- Erfarenhet av att arbeta i komplexa organisationer
- ITIL
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vad vi erbjuder
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar.
 Vi med många tycker att vi är Sveriges skönaste IT-företag och vi arbetar aktivt med att utveckla såväl vår interna gemenskap som våra externa nätverk. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.
​Mer om oss
Centric är ett IT-företag med 380 anställda i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Jens Annamatz på tfn: 0724-676013 eller ​jens.annamatz@centric.eu.


Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sanna Dorielle
073-3571793
Konsultchef Åsa Åkerlind
0733571792
Konsultchef Sara Johansen
0735159356
Sanna Dorielle
073-3571793
Mikael Wikström
0733-571798
Konsultchef Linda Hansen Gjerling
0734-159369
Konsultchef Sara Dahlström
0768-696495
Konsultchef Carmen Stockman
0734159358
Cecilia Beckman
0734159355
Konsultchef Alexander Adolfson
0721775229

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Centric Professionals AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 18 mars 2022
  • Ansök senast: 18 juni 2022

Besöksadress

Hamngatan 33
Sundbyberg

Postadress

Hamngatan 33
Sundbyberg, 17266

Liknande jobb


19 november 2024

19 november 2024