Addera IT förstärker sitt sälj team med en Account Manager

Addera IT förstärker sitt sälj team med en Account Manager

Arbetsbeskrivning

Kort om tjänsten
I din roll som Account Manager hos oss kommer du att arbeta både mot våra nyckelkunder och bearbeta aktivt nya kunder med vårt erbjudande för marknaden som skapar fantastiska affärsmöjligheter. För att lyckas i rollen tror vi att du har arbetat med lösningsförsäljningsförsäljning inom IT-tjänster, i några år. Du trivs i ett team men kan också arbeta självständigt. Rollen innebär att tillsammans med dina kollegor öka bolagets engagemang hos kunderna, samt äga ansvaret för företagets tillväxtmål genom ökad försäljning, en utmaning du trivs med. Resor inom främst regionen ingår i tjänsten.

Om verksamheten
Addera IT är inne i en expansiv fas där vi med vårt starka erbjudande till marknaden levererar efterfrågade tjänster till våra kunder. Som ett delmål i vår strategi är att bli guldpartner med Microsoft vilket vi har kommit en bra bit på vägen med. Under de senaste åren har vi arbetat hårt med att skapa en långsiktig och tydlig strategi och en geografisk närvaro för våra kunder. Addera IT har funnits på marknaden i 25 år och alltid arbetat nära kunden med deras utmaningar för att kunna erbjuda kunderna de bästa lösningarna. Hos oss är det alltid korta beslutsvägar.

Mer om tjänsten
Du kan visa på ett dokumenterat gott försäljningsresultat och trivs med lösningsförsäljning som ställer krav på din förmåga att både förstå och omsätta kundens behov i affärer. Rollen innebär ett ansvar för att sköta hela försäljningsprocessen, på ett affärsmässigt och strategiskt sätt. Du är en duktig relationsbyggare som behåller nätverk, vilket vi ser som en viktig egenskap för att lyckas i rollen.

Din profil
Du har ett naturligt affärsintresse med en tydlig rådgivande profil. Med entusiasm möter du upp kunder och kollegor på ett moget och professionellt sett och man känner verkligen att du gillar din yrkesroll. Vi ser gärna att du har en hunterprofil för att lyckas i rollen. Du kommunicerar flytande på svenska och engelska i tal och skrift, samt en relevant utbildning med inriktning ekonomi/business.

Ansökan
Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt.
Urvalsprocessen sker löpande.
I det här uppdraget samarbetar vi med Dreamwork och rekryteringsspecialist Bengt Lööw bengt.loow@dreamwork.se

Om Dreamwork
På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning.
Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur.
Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jenny Persson
042-176608
Frida Ellingsen
0470-745554
Jenny Sini
046-460 23 02
Jenny Sini

Frida Ellingsen
0470-74 55 54
Mahlin Glyré

Måns Persson
0761-45 27 10
Mahlin Glyré
042 - 17 66 11
Patrik Staaf
042-176618
Annika Sjöberg
08-446 47 09

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Dreamwork Scandinavia AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 22 februari 2021
  • Ansök senast: 12 mars 2021

Besöksadress

Drottninggatan 1, Helsingborg
None

Postadress

Birger Jarlsgatan 10
Stockholm, 11434

Liknande jobb


23 november 2024

23 november 2024

Account Manager

Account Manager

22 november 2024

Account manager

22 november 2024