AddPro söker Supporttekniker till Enterprise Delivery

Arbetsbeskrivning

Teamet kommer utgöra en förlängning av nuvarande supportteam och vi behöver fler kollegor som vill bygga upp detta vidare med oss! Vi arbetar primärt med M365-tjänsterna och Exchange, men även mot andra områden så som Digital Workplace, Citrix samt MDM/Intune.

Rollen i korthet

Kortfattat ingår rollen i 2ndline-support för globala företag i regionen där du problemlöser i stora och komplexa miljöer. Du kommer ingå i ett team som arbetar treskift 24/7 och du har flexibiliteten att arbeta under olika tider på dygnet enligt ett fem veckors rullande schema med gott om tid för återhämtning. Du jobbar i kundernas egna digitala miljöer, med möjlighet till hybridarbete där du arbetar både hemifrån och från kontoret (med Hyllies bästa utsikt!).

Våra kunder sitter i en hybridmiljö och arbetar till största del med Microsofts produkter. Teamet supportar inom M365 med fokus på Exchange, Teams, SharePoint och OneDrive. Utöver detta arbetar vi bland annat med Active Directory, Intune och Citrix. Tillsammans utför vi felsökning och hantering av mailkonton som ligger utanför användarens och servicedesks kontroll. Du kommer granska och hantera skadliga mail, felsöka mailtrafik och mycket mer.

Vem är du och vad kan vi erbjuda?

Vi välkomnar dig som har en vilja och driv att utvecklas tillsammans med oss. Vi ser gärna att du har några års erfarenhet av att arbetat i en Service desk och nu känner att det är dags att ta steget upp i din support-karriär. Eller du kanske är konsult och nu vill arbeta in-house i ett team med specialistkunskaper inom M365? Då ser vi till att du får möjligheter att fördjupa dig och vara del av en grupp med en härlig blandning av individer. Du är en teamplayer precis som vi, för oss är teamet nyckelordet och vi ställer alltid upp för varandra, det är vår styrka.

Det här tror vi om dig hittills (kan du inte allt lär vi dig):

- Du har kunskaper kring administration av Microsoft 365 med fokus på Exchange, Teams, SharePoint och OneDrive  
- Du har kunskap inom administration av Exchange On Prem (2016,2019) 
- God förståelse för hybridmiljöer inom Office 


- God förståelse kring PowerShell och dess användning i administrationen av Office 365 
- Du är lösningsorienterad och drivs av att självständigt felsöka och hitta bästa lösningarna på tekniska problem - samtidigt som du vet när man ska be om hjälp.
- Du är en stjärna på felsökning och har en god vana av att arbeta med IT-support
- Du uttrycker dig obehindrat på svenska och engelska 




The AddPro Way

Hos oss ges du möjlighet att utvecklas med marknadens bästa medarbetare och framgångsrika kundprojekt. Vi lever ”The AddPro Way” brinner för innovation och förändring. Lagandan är stark och prestigelös där vi är hängivna att hjälpa varandra framåt. Oavsett uppgift i bolaget strävar vi alltid efter att bli bättre på det vi gör och möjligheten att påverka genom egna idéer och initiativ är stor. Du njuter av stor frihet och ansvar hos AddPro där vi vill underlätta för dig att lyckas såväl på jobbet som i privatlivet. Dessutom vill vi ha roligt under tiden - vi gör det med passion eller inte alls!  

AddPro är ledande på att skapa operativa, taktiska och strategiska värden hos våra kunder enligt Radars stora leverantörskvalitetsgranskning 2021! :D 

Är du vår nya kollega?

Är du nyfiken på tjänsten och har frågor? Kontakta då rekryterare Johanna Hedqvist, johanna.hedqvist@addpro.se eller skriv din fråga i chatten här bredvid. Alla ansökningar och kontakter behandlas såklart konfidentiellt. Sista ansökningsdag är 2022-09-16 och vi kontaktar kandidater löpande så vi rekommenderar att du ansöker till tjänsten så snart du kan.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Byrlind

Sammanfattning

  • Arbetsplats: AddPro
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 augusti 2022
  • Ansök senast: 16 september 2022

Besöksadress

Tulegatan 13, Sundbyberg
None

Postadress

Tulegatan 13
Sundbyberg, 17278

Liknande jobb


QC support admin

QC support admin

20 december 2024

Technical Support till Micropower

Technical Support till Micropower

20 december 2024

20 december 2024