ADDvance Pharma söker en marknadsekonom

Arbetsbeskrivning

Experis erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister – via konsultverksamhet,
rekrytering och projektlösningar. För att kunna sätta oss in i våra kunders och kandidaters behov har vi fyra specialistområden; Engineering, IT, Executive och Finance, men vi kan även hjälpa till inom exempelvis Sales & Marketing. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.


ADDvance Pharma är ett svenskt företag grundat 2003. Vi utvecklar och producerar naturläkemedel och kosttillskott huvudsakligen för export till Europa och Asien. Vårt fokusområde är bla på nya innovativa produktformer som t.ex. direktkomprimerade tuggummi och Easytab. ADDvance Pharma exporterar till ca 10 länder och omsatte 2013 ca 12 MSEK. läs mer på www.addvancepharma.com

I denna rekrytering samarbetar ADDvance Pharma med Experis Sverige


Arbetsbeskrivning
ADDvance Pharmas marknadsekonom går i pension och bolaget söker nu en ersättare. Rollen är tvådelad och du verkar både inom ekonomi och marknad/försäljning.
I rollen som ekonom sköter du bolagets löpande ekonomiadministration och logistik. Du sköter den löpande redovisningen, lön, moms, arbetsgivareavgift och tar fram månadsbokslut. Du bokar transporter och tar fram all dokumentation kring dessa. Ekonomidelen beräknas endast ta 20-30% av totala tiden i anspråk och bolaget använder Visma för både redovisning och löner.

I marknad- och försäljningsrollen deltar du aktivt i bolagets marknads och försäljningsaktiviteter. Addvance Pharmas marknad är huvudsakligen export till Asien och Europa och exempel på aktiviteter är i rollen är;
- Kundbearbetning och försäljning
- Planera, förbereda och delta på mässor och utställningar
- Framtagande av försäljnings-, marknads- och produktmaterial
- Marknadsanalys och marknadsplanering

Du rapporterar till VD och ägare och utgår från kontoret i centrala Helsingborg.

Vem är du?
För att lyckas i rollen ser vi att du har erfarenhet från redovisning och har erfarenhet och ett stort intresse av marknad och försäljningsaktiviteter. Du har troligen erfarenhet från läkemedelsindustrin och då gärna i en internationell miljö. Du är självgående och tar gärna egna initiativ och är som person strukturerad och har ett bra ordningssinne. Du är bra på att skapa goda relationer till kunder och på att bygga upp nätverk och trivs och är trygg i att representera bolaget och dess produkter. Du har en god kommunikationsförmåga i både tal och skrift i både svenska och engelska.

Då kunderna framförallt finns utomlands ingår även en begränsad mängd resor i tjänsten.

För att lyckas i rollen krävs det att du är självgående och trivs att arbeta i ett litet bolag samtidigt som du vill verka på en internationell marknad.


Kontaktperson
Sök tjänsten genom att klicka på ”Ansök” nedan med ett registrerat och uppdaterat CV. Vi vill ha din ansökan senast den 22 juni men urval kommer att ske löpande så vi ser gärna att du skickar in din ansökan omgående. För mer information om tjänsten kontakta rekryteringskonsult Gösta Dreifeldt på Experis Sverige, tel: 042-37 16 45.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Bernt Legersjö

Martin Årstrand
0155-202582
Maria Håkansson
+46 (0)660-59972
Olof Salmonsson
063-576671
Karin Backman
063-57 66 63
Carina Riström
+46 21 15 19 47
Tom Jakobsen
0910-58 66 92
Lotta Holme
08-452 3328
Katarina Thomasson
08-736 11 26
Thomas Andersson
016-15 57 33

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis Sverige Huvudkontor Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • 100% Enligt överenskommelse
  • Publicerat: 5 juni 2014

Besöksadress

Klarabergsgatan 29
None

Postadress

Klarabergsgatan 29
Stockholm, 11181

Liknande jobb


Vikarierande kommunikatör

17 september 2024

CHANNEL MARKETING LEAD

16 september 2024

16 september 2024

16 september 2024