OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Adecco i Västerås fortsätter att växa och satsar inför hösten! Adecco befäster sin ledande position i regionen och väljer att expandera med fler tjänster. Vi söker Bemanningsansvarig industri och logistik. Vi söker en ny medarbetare till vår verksamhet Staffing Services där du kommer att ansvara för våra kunder och konsulter i vår uthyrningsverksamhet inom industri/logistik. Dina arbetsuppgifter är ofta varierande och ställer krav på din förmåga att vara flexibel i en fartfylld organisation. I tjänsten ingår det kontakter med kunder och konsulter, att vara delaktig i fackliga förhandlingar, rekrytering, rehabilitering och utvecklingssamtal. Tjänsten är i hög grad administrativ och innebär bla att lägga in bokningar i vårt affärssystem, skriva arbetsgivarintyg samt vara tillgänglig för allmänna frågor från kunder och konsulter. Det ingår även försäljning i dina arbetsuppgifter. Du kommer även att arbeta efter personliga mål som du sätter upp tillsammans med din kontorschef. De personalkategorier du kommer att ansvara för är främst truckförare och annan personal inom logistik samt montörer, svetsare etc. inom industri. Dock ser vi en ökad fråga på mer kvalificerade tjänster inom detta område. Vi söker dig som minst har en gymnasial utbildning och 5års arbetslivserfarenhet. Din bakgrund får gärna vara inom industri/logistik sedan tidigare, gärna i en samordnande eller arbetsledande funktion. Vi ser det som viktigt att du har en personlig mognad, eget driv och en hög ambition. Du tjänsten även är administrativ ser vi det som viktigt att du har en förmåga att vara strukturerad samt kunna prioritera och ta beslut. För tjänsten krävs också körkort, god officevana samt engelska. Bemanningsansvarig ekonomi, kontor och teknik Vår nya medarbetare kommer att ansvara för våra kunder och konsulter i vår verksamhet Staffing Services. Uppdragen du ansvarar för ligger inom tjänstemannasektorn och du arbetar företrädesvis med återkommande kunder inom ekonomi, kontor och teknik. De personalkategorier du kommer att ansvara för är bla. receptionister, ekonomer och ekonomiassistenter och vi ser även för denna tjänst en ökad efterfrågan på mer kvalificerade tjänster, främst inom teknik. Uppdragen inom detta område är oftast av längre art och många är återkommande kunder. Arbetet innebär även försäljning, företrädesvis på befintliga kunder/företag. Även denna tjänst innehåller arbetsuppgifter som är personalrelaterade som exempelvis lönesamtal, rehab etc. Båda tjänsterna har i grunden samma arbetsuppgifter där fokus ligger på att problemlösa, personalplanera samt hålla flera arbetsuppgifter igång samtidigt i driften. Ledarskap/chefsskap förekommer men är sekundärt för dessa tjänster. Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning, gärna universitet/högskola inom ekonomi/teknik. Inriktningen på din utbildning är inte ett krav. Ver ser det som viktigt att du har minst 5 års arbetslivserfarenhet och du får gärna ha erfarenhet av projekt/projektledning sedan tidigare samt ha ett affärsmässigt tänkande. Vi ser det som viktigt att du har en personlig mognad, en förmåga att ta ett eget ansvar samt arbeta självständigt. För tjänsten krävs också körkort, god officevana samt engelska. Vi söker Er som trivs att arbeta i en fartfylld och kvalitativ miljö där Ni har såväl personal- som kundansvar. Tjänsten som bemanningsansvarig är komplex och utmanande och ställer krav på Er förmåga att kunna prioritera och ta beslut samt leverera våra tjänster med hög kvalitet. Du söker tjänsterna och hittar mer info på vår hemsida, www.adecco.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Rekryteringskonsult Hanna Wiljebrand
021-470 29 06