Adecco rekryterar backoffice/värdepapper

Arbetsbeskrivning

Adecco rekryterar backofficepersonal/fondadministratörer m.m på Arbetsförmedlingen Stockholm City.
ADRESS: Tunnelgatan 3, Stockholm.T-bana Hötorget.
DATUM: onsdag 10 november
TID: Klockan 10:00-12:00

Tag med dig ansökningsbrev, CV/meritförteckning och förbered dig på en kortare jobbintervju.Beroende på hur många som kommer för att söka tjänsten får du vara
beredd på att vänta kortare eller längre tid på din intervju.

Vid denna rekryteringsträff kan det vara flera olika arbetsgivare som deltar, mer information om övriga företag hittar du på www.arbetsformedlingen.se/stockholm-city.

Backofficemedarbetare, bolånerådgivare, värdepappersadministratörer och fonadministratörer sökes till spännande internationella kunder!

Adecco är världens största bemanningsföretag och HR-partner.I Sverige har vi ca 50 kontor och 5000 anställda.Våra verksamhetsområden är Recruitment, Outsourcing, Staffing Services och Human Capital Solutions.Adecco är ett auktoriserat bemanningsföretag.

Adecco Stockholm Finance & Legal är ett affärsområde med tjänster hos kunder inom bank- och försäkringsbranschen, hos finansbolag, advokat- och juristbyråer samt på olika ekonomiavdelningar, finansavdelningar och juristavdelningar
.

Nu söker Adecco Finance & Legal flera profiler inom finansbranschen till olika aktörer såväl storbanker som nischade finansinstitut!


Erfarenhet
Vi söker dig som har ett stort intresse och kunskap om finansmarknaden!
Du är utbildad ekonom och har tidigare erfarenhet från bank eller andra finansbolag.Du har med fördel jobbat med olika finansiella instrument, såväl svenska som utländska, t.ex. affärsregistrering, derivatadministration, corporate actions, fondadministration och annan värdepappersadministration/backoffice.

Självklart behärskar du både svenska och engelska flytande i såväl tal som skrift.

Personliga egenskaper
För att passa hos våra kunder krävs att du är kommunikativ och affärsmässig i möten med andra, du är van att kommunicera, såväl internt som externt.Du har ett stort inre driv, är öppen för förändringar och vill gärna initiera dem själv.Du är stresstålig och har hög prioriteringsförmåga samt har ett stort intresse för siffror, ser helheter och är analytisk.

Att jobba som konsult innebär många möten med nya människor och du kommer att trivas om du har lätt att ta kontakt, gillar okända miljöer och nya branscher!Du tycker om att komma med idéer, hjälpa andra och vet vad du kan tillföra.


Vi erbjuder
Arbete i finansbranschen kännetecknas av ett högt tempo, mycket skiftande förutsättningar och höga krav på kapacitet hos medarbetarna.I gengäld får du en stimulerande arbetsmiljö som ger dig stora möjligheter att utveckla och utvecklas.Du kommer att ges stort eget ansvar och kunna/förväntas ta egna initiativ.

Beroende på vad du vill och kan ger vi dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden!Konsultrollen kommer att ge dig massa ny erfarenhet, spännande inblickar i olika verkligheter och ett ständigt växande kontaktnät!

Vi tycker att det är viktigaste är att våra medarbetare mår bra och vi bidrar till detta bl.a. genom friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort.Du omfattas även av försäkringar och har tillgång till företagshälsovård.


Fakta om anställningen
Tjänsterna ska tillsättas omgående och avser heltid med sedvanliga kontorsarbetstider.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 3 november 2010
  • Ansök senast: 10 november 2010

Besöksadress

Gustavsviksvägen 7
None

Postadress

None
ÖREBRO, 70230

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024