Adecco söker Ekonomiassistenter till kommande uppdrag

Adecco söker Ekonomiassistenter till kommande uppdrag

Arbetsbeskrivning

Har du erfarenhet av ekonomirelaterat arbete samt en relevant utbildning? Vill du få möjlighet att arbeta på roliga och lärorika arbetsplatser med välkända varumärken? Just nu söker Adecco flera duktiga Ekonomiassistenter till framtida uppdrag hos våra kunder! Uppdragen kan vara både heltid och deltid. 

Om tjänsten
Som Ekonomiassistent kommer du att arbeta brett med vanligt förekommande arbetsuppgifter på en ekonomiavdelning. Vår kundbas är bred och består av allt från större internationella koncerner till mindre aktörer. Branscher likt arbetsuppgifter varierar och du erbjuds här en unik chans till utveckling/utvidgning av dina kunskaper samt ditt kontaktnät.

I din roll som Ekonomiassistent kan dina arbetsuppgifter exempelvis innebära:

• Kontroll, kontering och registrering av leverantörsfakturor
• Granskning, registrering och utskick av kundfakturor
• Kontroll, registrering och betalning av reseräkningar
• Kontoavstämningar vid månadsbokslut
• Hjälp med att förbättra och effektivisera ovannämnda processer
• Förberedning samt betalning av fakturor
• Löneadministartion 
• Bokslut/Månadsavslut

Om dig

Vi söker dig med ekonomisk utbildning samt tidigare erfarenhet från liknande arbetsuppgifter. Är du nyutexaminerad och har arbetat extra med ekonomi kan du också vara aktuell. Du är en van användare av Excel och något större affärssystem (exempelvis SAP/Jeeves/Visma) samt behärskar svenska och engelska i både tal och skrift.

Vidare tror vi att du som person är noggrann, har ett gott siffersinne och kan arbeta i ett högt tempo. Din känsla för detaljer i kombination med din kommunikativa förmåga gör att du kommer att trivas bra i denna roll. Är du även serviceinriktad, prestigelös och tycker om att skapa goda relationer bör du inte tveka med att ansöka!

Viktigt för tjänsten är:

• Positiv, öppen och flexibel
• Tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
• Flytande i tal och skrift i såväl svenska som engelska

Meriterande för tjänsten:

• Erfarenhet från Jeeves och lönesystemet Kontek 

 Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Christoffer Sundell via christoffer.sundell@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Adecco, Skåne, Helsingborg, Ekonomi, Ekonomiassistent, Leverantörsreskontra, Kundreskontra, SAP, Excel, Avstämningar, Redovisning, Jeeves, Kontek, Visma, Löneadministartion

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 31 augusti 2021
  • Ansök senast: 30 september 2021

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


21 november 2024