OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Adecco söker en inköpsassistent Adecco är världens största bemanningsföretag och HR-partner.I Sverige har vi ca 50 kontor och 5000 anställda.Våra verksamhetsområden är uthyrning, rekrytering, outsourcing och karriärutveckling.Adeccos kontor Automotive Professionals i Göteborg rekryterar tjänstemän till fordonsindustrin inom områdena ekonomi, logistik, inköp, HR och administration.Adecco är auktoriserat.Arbetsuppgifter Adecco söker en inköpsassistent för ett längre uppdrag på inköpsavdelningen hos en av våra kunder i Göteborg.Du kommer att arbeta i en internationell miljö som administrativ hjälp till tre globala inköpschefer och även ha kontakt med avdelningens inköpare.Arbetet består bl.a. av att sammanställa finansiella rapporter. Erfarenhet Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi/inköp eller motsvarande samt några års erfarenhet av arbete inom inköp/administration/ekonomi.Mycket goda kunskaper i Excel och Powerpoint är ett krav.Tjänsten kräver att du kan uttrycka dig väl på engelska och svenska, såväl i tal som i skrift.Det är en fördel om du även förstår franska. Personliga egenskaper Vi söker en strukturerad, initiativrik person med skinn på näsan.Det är viktigt att du har förmåga att arbeta proaktivt och att hålla deadlines.Som konsult är det viktigt att du är ansvarsfull, har lätt för att lära nya arbetsuppgifter och att du finner dig i nya sociala sammanhang. Detta erbjuder Adecco dig Genom oss får du tillgång till tjänster som aldrig når den öppna marknaden.Du får möjlighet att prova spännande uppdrag i olika branscher, du får en bred arbetslivserfarenhet och du bygger upp ett värdefullt kontaktnät. Rekryteringsprocessen startar omgående med löpande intervjuer.