OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag.I Sverige har vi för närvarande ca 50 kontor och 5000 anställda. Nu behöver vi för kunds räkning en inköpare.Uppdraget startar 1 februari och beräknas pågå några månader med eventuell förlängning.Dina arbetsuppgifter Dina arbetsuppgifter kommer i huvudsak att bestå av att finna leverantörer som kan användas som konsolideringsalternativ, dvs.minska leverantörsbasen men inte ändra designen på produkten.I denna roll kommer du att arbeta både strategiskt och operativt med inköp.Vidare kommer du att ha kontakta med leverantörer och förhandla kontrakt. Vem söker vi?Krav för denna tjänst är att du har några års erfarenhet av inköp och liknande arbetsuppgifter.Du kommunicerar flytande i tal och skrift på engelska och svenska då interna samt externa kontakter är en naturlig del av det dagliga arbetet.Vidare har du en grundläggande ekonomisk förståelse, ett tekniskt intresse och datorvana.Önskvärt för denna tjänst är att du tidigare har arbetat i något affärssystem och vana av att skriva officiella brev på engelska till utländska leverantörer.Som person har du hög energinivå, driv och entusiasm.Du är glad och positivt lagd med attityden att "allt går att lösa".Vi ser även att du är självgående och snabbt kan sätta dig in i arbetet.Du har en hög initiativförmåga.Vad erbjuder vi?Du blir anställd som konsult i Adecco, och kommer att jobba med olika uppdrag som matchar din kompetens.Dina ambitioner ger oss förhoppningsvis möjligheten att förmedla intressanta uppdrag på attraktiva företag.Tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden.På kort tid kommer du att få en bred erfarenhet och ett stort kontaktnät.Är du intresserad?Ansökan ska vara inne senast 5/1.Rekryteringsarbetet kommer att ske löpande under ansökningstiden.