OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi en finsktalande ekonomi/bokföringsassistent till vår uthyrningsverksamhet.Uppdraget beräknas påbörjas i februari eller eventuellt tidigare om möjligt. Dina arbetsuppgifter Du kommer att jobba på en avdelning som sköter bokföring, kostnadsuppföljning, support, bokslut etc åt företagets nordiska säljbolag. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara: -Leverantörsreskontra, kontering, attesthantering, periodisering, bokföring, betalning -Kontoavstämning -Bokföring av löner och personalavsättningar -Reseräkningar -Avstämning och rapportering av koncernmellanhavanden. Vem söker vi?Vi söker dig som har ett par års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.Har du tidigare jobbat på ett mindre företag där du skaffat dig en god förståelse och helhetssyn för ekonomiprocessen är det meriterande.Du har goda generella kunskaper systemkunskaper och är en van användare av excel. Ett krav för denna tjänst är att du har mycket goda kunskaper i finska, både i tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och vi tror att du som söker är analytisk, ansvarsfull, strukturerad, noggrann, initiativtagande och har lätt för att kommunicera i tal och skrift.Vi förutsätter även att du har en utpräglad känsla för service och har lätt för att samarbeta.Du behärskar det engelska språket väl. Vad erbjuder vi?Du blir anställd som konsult i Adecco och kommer att jobba med olika uppdrag som matchar din kompetens.Dina ambitioner ger oss förhoppningsvis möjligheten att förmedla intressanta uppdrag på attraktiva företag.Tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden.På kort tid kommer du att få en bred erfarenhet och ett stort kontaktnät. Är du intresserad?Har annonsen fångat ditt intresse? Bifoga gärna CV och en formell ansökan till tjänsten.Rekryteringsarbetet kommer att ske löpande under ansökningstiden, vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatumet har passerat.Observera att vi inte tar emot ansökningar via mail.