OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Sverige finns vi på över 40 orter och är ett av de ledande bemanningsföretagen med cirka 4.500 anställda.Adecco är ett auktoriserat bemanningsföretag.Sedan februari 1999 driftar Adecco Volvo IT:s Frontdesk.Fronten består idag av 11 konsulter vars huvudsakliga uppgift är att ta emot samtal ifrån våra kunder och hjälpa och serva inom en viss tid.Det ställs stora krav på Frontdesken i form av tekniskt kunnande, god service och effektivitet i arbetet.Fronten är öppen dygnet runt, årets alla dagar.Vi söker nu nya medarbetare till Fronten, som kan börja på kort varsel.Din främsta uppgift som Frontare är att ge IT-support till Volvo IT:s kunder.Du har 3-5 minuter på dig på varje samtal, tar problemet längre tid skickar du ärendet vidare till en av off-line grupperna på Helpdesken.Du har minst 1-års IT-utbildning såsom Nätverkstekniker, PC-samordnare eller liknande.Vidare krävs goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.Vi lägger stor vikt på pedagogisk och social kompetens. Som person tycker du om att hjälpa och vägleda människor i deras datorproblem.Du är snabb och effektiv i ditt arbete och trivs i ett högt tempo.På Adecco får du ett utvecklande och ansvarsfullt arbete.Du jobbar i ett ungt team med god sammanhållning i en expansiv bransch.Eftersom Fronten är en dygnet runt tjänst, skall du även ha möjlighet att jobba skift. Vi ser gärna kvinnliga sökande.