OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Adecco söker HR-assistent Adecco är världens största bemanningsföretag och HR-partner.I Sverige har vi ca 50 kontor och 5000 anställda.Våra verksamhetsområden är uthyrning, rekrytering, outsourcing och karriärutveckling.Adeccos kontor Automotive Professionals i Göteborg rekryterar tjänstemän till fordonsindustrin inom områdena ekonomi, logistik, inköp, HR och administration.Adecco är auktoriserat.Arbetsuppgifter Adecco söker en HR-assistent för framtida behov inom vår uthyrningsverksamhet.Arbetsuppgifterna består av att hantera personer som ska arbeta utomlands under längre period samt all administration det innebär inklusive lön och skatteberäkningar.Arbetet innebär stor del internationella kontakter samt att stötta HR business partners i ärenden. Erfarenhet Vi söker dig som har liknande tidigare erfarenhet alternativt har erfarenhet från personaladministration stor vana från serviceyrket.Lämplig utbildning för dig som söker är inom ekonomi eller personal.Mycket goda kunskaper i engelska är ett krav, andra språk meriterande. Personliga egenskaper Vi söker dig som är starkt serviceinriktad samt har lätt för att kommunicera.Du bör ha ett gott siffersinne, ha hög integritet och gilla att ta eget ansvar.Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.Vad kan Adecco erbjuda dig?Adecco söker dig som vill ha en snabbare, enklare och mer flexibel arbetsmarknad.Genom oss får du tillgång till tjänster som aldrig når den öppna marknaden.Du får möjlighet att prova spännande uppdrag i olika branscher, du får en bred arbetslivserfarenhet och du bygger upp ett värdefullt kontaktnät.