OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Adecco söker efter en logistiker för en av våra kunders räkning Ditt ansvarsområde: Du hanterar och sköter export och importdokument.Du är överlag inblandad i in och utleveranser av gods från företaget.Du utvecklar olika rutiner och metoder som underlättar och förenklar logistiken för kunden. Dina kvalifikationer/egenskaper: Gymnasieutbildning, erfarenhet av logistik, gärna någon form av logistisk utbildning.Du läser, pratar och förstår både svenska och engelska till fullo (engelska är koncernspråk hos kunden).Med företagets bästa i fokus är du hela tiden kostnadsmedveten och bidrar gärna till förbättringsförslag.Du följer företagets riktlinjer och policies när det gäller logistiken.Du har befogenhet och kan fatta beslut.Du är en van och duktig datoranvändare som kan/förstår IT, med administrativ förmåga.Du är en detaljorienterad problemlösare, som kan jobba både i team och självständigt.Du söker alltid efter tidssparande och effektiva logistiklösningar. Ett stort plus är om du har nationell och internationell logistikvana och behärskar reglementen när det gäller logistik.Spetkompetens inom IT är också till din fördel. Uppdragslängd: Minst tre månader.Om kund är nöjd finns det goda chanser till förlängning och i slutändan en anställning hos kund! Anställningsform: Du anställs som konsult på Adecco och hyrs ut till kunden. Arbetstider: Dagtid Lön: Enligt avtal Intresserad: Eftersom att kunden efterfrågar en så snabb lösning som möjligt (helst start runt vecka 34!) på denna vakans så rekommenderar Adecco dig att inte vänta med din ansökan. Du söker tjänsten med din CV på Adecco!Observera att vi inte tar emot ansökningar via mail. För att öka dina möjligheter att gå vidare i processen uppmuntrar vi dig att bifoga dels ett eget CV till din Adecco-CV, men även en ansökan där du beskriver varför du är lämplig till denna tjänst.Med tanke på tjänstens brådskande karaktär kan tjänsten att komma att tillsättas innan ansökningstidens slut.