OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om uppdraget
Adeccos kund i Uppsala söker en person som vill ansvara för att ordna och förteckna de tidigare verksamheternas arkiv i befintlig informationsförteckning, enligt den verksamhetsbaserade arkivredovisningen, men även i allmänna arkivschemat. Informationsutvärdering och gallringsutredningar ingår också i arbetsuppgifterna. Arbetet utförs i huvudsak i Public 360.
Detta är ett konsultuppdrag via Adecco med start omgående och förväntas pågå 10 månader framåt med möjlighet till förlängning.
Om dig
Vi söker dig med följande kompetens:
• Personen behöver ha en akademisk utbildning kompletterad med eller inriktad på informations- och arkivvetenskap.
• Förståelse för traditionellt arkivarbete, såsom förteckning.
• Goda IT-kunskaper och kunskaper inom gällande standarder för dokumenthantering och digitalt bevarande.
• Goda kunskaper i svenska.
• Erfarenhet av arbete med elektroniska ärende- och dokumenthanteringssystem särskilt Public 360 är meriterande.
• Arbetsuppgifterna kräver en strukturerad och initiativrik person samt har en god förmåga att förklara och hjälpa till med praktisk tillämpning av gällande rutiner.
• Lösnings- och resultatorienterad.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Amila Dresevic 073 684 78 61.
Varmt välkommen med din ansökan!
Sökord
Arkivarie, arikivassistent, administration, Uppsala, Adecco
Kontaktpersoner på detta företaget
Tove Östberg
Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund
Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147