OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kommunfastigheter i Knivsta AB är en av Adeccos kunder, som är i behov av en erfaren ekonomiassistent. Vill du ha en varierad arbetsdag med inriktning på ekonomi och tycker om att arbeta administrativt och ge service till andra? Tidigare arbete inom fastighetsbranschen eller likvärdigt är meriterande. Känns detta intressant? Då ska du läsa vidare!
Om kunden
Kommunfastigheter i Knivsta AB är ett helägt kommunalt bolag, verksamma i Knivsta. Bolaget äger, förvaltar och sköter kommunens verksamhetslokaler såsom skolor, förskolor och sporthallar. Kommunfastigheter i Knivsta AB har också ett nära samarbete med Knivstabostäder AB. Knivstabostäder AB syfte är att äga och förvalta det bestånd av bostadsfastigheter som är belägna i Knivsta Kommun.
Om tjänsten
Som ekonomiassistent kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter att vara följande:
• Löpande bokföring
• Hantering av kund- och leverantörsreskontra
• Fakturering
• Hantering av krav och inkasso
• Kontoavstämningar
• Behjälplig vid period- och årsbokslut
• Förekommande administrativa uppgifter
• Stötta HR-avdelningen med löneadministration
Detta är en direktrekrytering till Kommunfastigheter i Knivsta, där vi på Adecco samarbetar med kunden för att kunna hitta rätt profil! Tjänsten utgör 100 % och med start omgående eller enligt överenskommelse.
Om dig
Vi letar efter en kandidat som har ett genuint intresse för ekonomi och som också besitter handlingskraft och driv. För att passa rollen behöver du därför inte bara vara analytisk och skicklig med siffror, utan även vara självgående, noggrann och strukturerad med en förmåga att koppla statistik och siffror till verksamheters dagliga drift. Eftersom du har kundkontakt är ett bra kundbemötande viktigt. Du har ett positivt synsätt och bidrar tillsammans med andra inom bolaget till en god stämning på arbetsplatsen.
Du har relevant utbildning inom redovisning. Det är meriterande om du har ekonomiska kunskaper inom fastighetsbranschen. Önskvärt med erfarenhet av lönehantering för att kunna avlasta vid arbetstoppar, semester eller annan ledighet. Du bör ha goda kunskaper i Excel, Word och IT. Kunskaper i Vitec Hyra och Fenix är meriterande. Du är flytande på svenska i tal och skrift. För dig som är ute efter ett långsiktigt arbete inom ekonomi och administration kommer detta vara en perfekt tjänst.
Du kommer ingå i en grupp av sex personer som arbetar med ekonomi, HR och administration.
Vi kommer lägga stor vikt på personlig lämplighet!
Din ansökan
Har du några frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:
Amila Dresevic på amila.dresevic@adecco.se eller 073 -684 78 61.
Rekryteringsarbetet sker löpande så vänta inte för länge med din ansökan!
Sökord
Ekonomiassistent, ekonomi, administration, kundservice, fastighetsbranschen, Knivsta, Uppsala, Adecco
Kontaktpersoner på detta företaget
Tove Östberg
Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund
Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147