OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Adeccos kund Livsmedelsverket i Uppsala söker en ekonomiadministratör! Är du en erfaren ekonom som har god kunskap inom löpande bokföring /redovisning och vill jobba nära den egna verksamheten? Är du van att arbeta strukturerat och målinriktat? Har du en god initiativförmåga? Då ska du läsa vidare om uppdraget!
Om uppdraget
Som ekonomiadministratör arbetar du med löpande fakturering och redovisning. Du är ett stöd för avdelningschefen i att ta fram underlag för budget och inmatning av budget samt uppföljning av resultat och prognos. Vidare arbetar du med viss diarieföring, enklare webbuppgifter, samt diverse administrativa uppgifter.
I din roll som Ekonomiadministratör kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter att innebära:
• Ekonomiadministration med fakturahantering, kund- och leverantörsfakturor, kontering m m. (Agresso)
• Support och hantering av handlingar, diarium och arkivering (Public 360)
• Löpande operativt arbete inom ekonomi – t ex budget, uppföljning och bokslut
• Löpande operativt arbete inom administration
• Intranätet/extern webb (Episerver)
• Service och support till områdeschef och områdets ledningsgrupp.
• Minnesanteckningar vid möten
• Stöd vid introduktion av nyanställda
Tjänsten som Administratör på Livsmedelsverket är ett konsultuppdrag med start 1 mars. Uppdraget längd är initialt till 30 september, men med möjlighet till förlängning. Du blir anställd som konsult av Adecco Sweden AB.
Om dig
Vi söker dig med följande erfarenhet och kompetens:
• Minst tre (3) års erfarenhet av kvalificerat administrativt och ekonomiadministrativt arbete
• Erfarenhet av arbete åt en offentlig myndighet
• Goda kunskaper i diariesystemet Public 360, eller likvärdigt
• Goda kunskaper i ekonomisystemet Agresso
• Goda kunskaper i Microsoft programmet Adobe.
• Mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift samt goda kunskaper i engelska är meriterande.
• God data- och IT-vana är en självklarhet.
Som person söker vi dig som har följande egenskaper:
• Hög serviceanda
• Samarbetsförmåga och förmåga att knyta an till sina medarbetare
• Strukturerat och målinriktat arbetssätt.
• Initiativförmåga som är kopplade till vilja att leverera med god kvalitet.
• Vana att självständigt hitta lösningar och fatta egna beslut.
Om ansökan
Rekryteringsarbetet till tjänsterna sker löpande. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.
Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en intervju.
Kontaktuppgifter
Har du några frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:
Amila Dresevic på amila.dresevic@adecco.se eller 073 684 78 61.
Välkommen med din ansökan!
Sökord
Ekonomiadministratör, ekonomi, administration, Livsmedelsverket, Uppsala, Adecco
Kontaktpersoner på detta företaget
Tove Östberg
Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund
Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147