OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tycker du om att planera och strukturera och samtidigt ha varierande arbetsuppgifter? Ta chansen och sök detta spännande uppdrag som Ekonomiassistent till Adeccos kund Smartab i Uppsala!
Om uppdraget
Som ekonomiassistent kommer dina arbetsuppgifter att innebära följande:
• Huvudansvarig för kundreskontra och leverantörsreskontra
Registrering av inbetalningar
Bokföring av leverantörsfakturor och attesthantering
Avstämning mot huvudbok
Registervård leverantörer i Pyramid
• Avstämning av checkkonto
• Sköta bolagets egen inkassohantering och påminnelser
• Stötta orderadministratören med uppgifter såsom korrigering av ordrar, inköp, kundregistervård osv
Detta är ett konsultuppdrag via oss på Adecco med start omgående, uppdraget är ett vikariat på obestämd tid. Placering: huvudkontor på Hållnäsgatan 14 i Uppsala.
Om dig
• Gymnasial och/eller eftergymnasial ekonomisk utbildning
• 1-2 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
• Erfarenhet av kund- och leverantörsreskontra
• Självgående, prestigelös och lösningsorienterad
• Stresstålig och har en bra prioriteringsförmåga
• Strukturerad och välorganiserad i sitt arbete
• Flytande svenska i både tal och skrift
• Bra kunskaper i Excel
• Meriterande med kunskaper i enklare bokföring
Vi kommer lägga stor vikt på personlig lämplighet!
Din ansökan
Har du några frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:
Amila Dresevic på amila.dresevic@adecco.se eller 073 -684 78 61.
Rekryteringsarbetet sker löpande så vänta inte för länge med din ansökan!
Sökord
Ekonomiassistent, ekonomi, administration, Smartab, Adecco, Uppsala
Kontaktpersoner på detta företaget
Tove Östberg
Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund
Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147