Adeccos kund Swedavia söker ekonomiassistent/administratör!

Adeccos kund Swedavia söker ekonomiassistent/administratör!

Arbetsbeskrivning

Är du en erfaren och prestigelös ekonomiassistent/administratör som är beredd att hugga i där det behövs? Då har vi jobbet för dig! Vi på Adecco erbjuder nu ett spännande uppdrag på Swedavia! 

Om uppdraget
I din roll kommer du att vara spindeln i nätet som stöd till projektchef, controller och projektledare mfl. avseende koordinering, ekonomiadministration och administration. Du kommer hjälpa till med att ta fram konsultavrop och fakturainstruktioner. Tillsammans med controllern kommer ni jobba med ekonomistrukturen för hantering av fakturor. Du kommer vara referensperson för inkomna fakturor och kontera dem enligt ekonomistrukturen. Därefter följer du upp att projektmedlemmarna granskar och godkänner fakturor inkl fakturaunderlag som dagböcker.

En del i det är att följa upp upparbetade kostnader på konsultavrop och sammanställa inköpsrapporter vilket ger dig en helhetsbild över alla konsulter. Det är en fördel om du är systematisk och kan ta fram effektiva rutiner.

Omfattar uppgifter som tex:

• Hantera inköpsanmodan och inköpsorderbekräftelse, nya och utökningar.
• Hantering behörigheter i IFS, ta fram och uppdatera attestmall
• Fakturahantering, kontering, rätt attestled, bifoga fakturaunderlag tex dagbok, godkännande av fakturor och fakturaunderlag från projektledare
• Uppdatera Inköpsrapporter, sammanställer upparbetat av externa konsulter, skicka informationen till controller
• Ge underlag till Fastighetsinformation om gällande inköpsorder
• Hantering nya projektmedlemmar, konsulter och nyanställda. Tex beställning av on-/offboarding, arbetsutrustning, behörigheter till system, badgeansökningar mm
• Koordinera delegeringar för tex byggarbetsmiljö, elsäkerhet och investeringsmedel
• Hantering av dokument i Antura, Scrive och externa program som tex entreprenörerna använder
• Uppdatera dokument som tex presentationer
• Koordinera och kalla till möten, ta fram dagordning, presentation, skriva protokoll
• Koordinera och hjälpa projektmedlemmar med att dokumentering från myndigheter görs klart och läggs in i Antura, tex arbetsanmälan
• Göra semesterlistor, kontaktlistor, maillistor för tex kluster, stab, projekt, projektledare mm
• Boka extern lokal vid konferens
• Ordna med behörighet för bokning konferensrum
• Koordinera etablering och flytt, avetablering av kontor, bla kontakt med externa, städning mm
• Inköp av kontorsmaterial mm
• Felanmälan kontorsytor

Tjänsten är ett heltidsuppdrag via oss på Adecco. Tillträde sker i slutet på februari i början på mars och förväntas pågå fram till 2025-02-28.

Om dig
Vi söker dig som har administrativ erfarenhet, gärna tidigare erfarenhet av ekonomiassistent eller administratörs roller.
Det är ett krav på tidigare erfarenhet av fakturahantering. Vi ser gärna att man har arbetat i affärssystem så som IFS tidigare samt projektsystem som Antura eller liknande. 

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:
aziza.mehho@adecco.se via Adecco 020-20 44 50.
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se
OBS! Vi tar inte emot ansökningar via mail!

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Ekonomiassistent, Administratör, Administration, Ekonomi, Sigtuna, Arlanda, Swedavia, Adecco

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 december 2022
  • Ansök senast: 31 januari 2023

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


21 november 2024