Adeccos kund Swedavia söker en resurskoordinator!

Adeccos kund Swedavia söker en resurskoordinator!

Arbetsbeskrivning

Adeccos kund Swedavia söker en resurskoordinator till deras resurskontor. Älskar du ordning och reda? Gillar du att snabbt hitta lösningar inom tydligt givna ramar? Då är du den vi söker! På Swedavia får du möjligheten att bidra till flygplatsens utveckling och förändringar. Det händer mycket nytt i verksamheteten varje dag och här erbjuds du variation i arbetet med många kontakter ut i organisationen! 

Om uppdraget

I rollen som Resurskoordinator bistår du projektledarna i att tillsätta resurser för deras projekt och har daglig kontakt med våra ramavtalsleverantörer, kandidater, kunder och Inköp för att säkerställa leverans och att våra ramavtal följs. Resurskoordinatorn är länken mellan projekten och leverantören. I arbetsuppgifterna ingår att granska kravspecifikationer så de uppfyller de krav som finns inom offentlig upphandling och våra ramavtal. Du skickar ut förfrågningar till våra ramavtalsleverantörer, bedömer och förmedlar svaren, samt bokar in intervjuer. Det ingår mycket administration som kräver noggrannhet bland annat ansvarar du för att upprätta inköpsanmodan i vårt affärssystem IFS och följer upp alla uppdrag. Struktur är viktigt eftersom vi som statligt bolag har tydliga inköpsregler, processer och avtal att följa. Vi på Resurskontoret blir experter på konsultavtalen och avropsrutinerna och har i uppgift att ge råd och information kring detta till övriga organisationen. Du behöver trivas i att arbeta i ett högt tempo då stora delar av vårt arbete är tidskritiskt och mot deadline, allt för att möta kundens behov, vilket periodvis kan innebära en hög arbetsbelastning.

Swedavia står inför många stimulerande utmaningar framöver och vår förväntan är att du aktivt deltar i vårt team för att lösa arbetsuppgifterna tillsammans med övriga kollegor. Vi bollar frågor med varandra dagligen och löser små och stora utmaningar tillsammans. Det viktigaste hos oss är att kunderna får en snabb, effektiv och bra service så därför söker vi dig som har erfarenhet av en koordinerande roll med betydande kundkontakter.

Uppdraget är ett konsultuppdrag med anställning via oss på Adecco, start omgående. För rätt person kan detta leda till en långsiktig anställning hos kunden. Det kommer även finnas möjlighet att jobba hemifrån två dagar i veckan.  

Om dig
Som person är du ansvarsfull, lyhörd och van att samarbeta med många olika intressenter, men det är även viktigt att du är trygg i att ta ansvar och driva frågor på egenhand. Du inger förtroende och bygger starka relationer, såväl internt som externt och du trivs i en serviceinriktad roll. Du har ett naturligt sinne för ordning då du behöver ha koll på detaljerna för många parallella uppdrag samtidigt. Struktur och noggrannhet är väldigt viktigt i det här arbetet och du behöver kunna arbeta självständigt enligt givna riktlinjer samtidigt som du är tillmötesgående och kan anpassa dig till olika kunders unika behov.

Du har en högskoleutbildning, kanske inom ekonomi eller bygg, men ämnet du läst är inte avgörande utan det viktiga är att du fått med dig ett kritiskt tänkande, förmåga att förstå komplexa problem och kan se sammanhang och konsekvenser. Du har kanske arbetat som projekt- eller utbildningskoordinator, projektingenjör, bemanningskoordinator, inköpskoordinator, Bid Manager, Customer Success Manager eller i en någon annan liknande koordinerande roll där leverans mot intern eller extern kund varit viktigt.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:
aziza.mehho@adecco.se via Adecco 010- 173 73 00.
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se
OBS! Vi tar inte emot ansökningar via mail!

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Resurskoordinator, resurskontoret, flygplats, Swedavia, Arlanda, Uppsala, Adecco

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 februari 2023
  • Ansök senast: 12 februari 2023

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


25 november 2024

CFO med HR ansvar

CFO med HR ansvar

21 november 2024

20 november 2024