OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om oss
Genom väl beprövade metoder och arbetssätt hjälper vi logistik- och industriföretag att optimera sin verksamhet och därmed minska sina personalkostnader. Vi planerar, levererar och opererar vårt åtagande genom en mycket erfaren och specialiserad organisation inom logistik- och industriområdet. Aditro Logistics Staffing levererar tjänster inom Uthyrning, Entreprenad, Rekrytering och konsulterande tjänster. Läs gärna mer på aditrologistics.se
Aditro Logistics Staffing AB är ett Auktoriserat Bemanningsföretag vilket innebär bland annat att alla anställda är kollektivavtalsanslutna och att vi som företag följer alla de regler som dikteras av branschens kollektivavtal, leveransvillkor och skrivelser om försäkringsåtaganden.
Vad vi erbjuder dig
Du kommer möta utmaningar, bli inspirerad och vara stolt över att gå till jobbet. Hos Aditro Logistics Staffing är alla lika värda. Vi tar väl hand om varandra och våra beteenden är att ständigt engagera, prestera och utveckla oss själva och de uppdrag och samarbeten vi jobbar med. Vi erbjuder stor möjlighet till personlig utveckling genom alla de olika kunduppdrag vi har. Hos oss är det viktigt med ett engagerat ledarskap. Hos oss träffar du din chef varje vecka, i många fall varje dag.
Dina arbetsuppgifter
Aditro Logistics söker nu en inköpare till en stor internationell kund i Jordbro utanför Stockholm. Som inköpare kommer du att få:
• Utföra beställningar av produkter från leverantörer till olika lager i Skandinavien
• Utföra förfrågningar på leveranstider, priser mm för främmande artiklar
• Bevaka och uppdatera uteliggande inköpsorder
• Uppdatera artikel och leverantörsregister avseende inköps och lagerstyrningsinformation
• Kontrollera och kontera varufakturor, bevaka kassarabatter samt granska leverantörernas prislistor vid prisändringar
• Bevaka reklamationer, debiteringar och krediteringar av inköpsorder
• Föreslå till produktchefer utfasning av gamla/lågfrekventa produkter
• Förbereda prognosfiler för säljcheferna och aktiv delta i prognosmötena
• Förbereda och animera logistikmötena med strategiska leverantörerna (månadsvis)
• Följa de viktiga KPI (DIO och servisnivå) i alla 3 länder
Din profil
Vi söker dig som är en erfaren operativ inköpare med några års erfarenhet. Du ska tidigare ha utfört liknande arbetsuppgifter och arbetat i en internationell miljö med många kontaktytor. Haft mycket kontakt med leverantörer både i Sverige och utlandet samt är duktig på engelska. Du kommer hjälpa till med operativa inköpsuppgifter samt sköta implementering av ett nytt procurement verktyg etc.
Formella krav:
Starkt meriterande med eftergymnasial utbildning inom inköp.
Minst två års erfarenhet som operativ inköpare.
Erfarenhet av leverantörer i Sverige samt Europa.
Du uttrycker dig obehindrat på svenska och engelska.
För att trivas i rollen är du en person som får saker att hända. Du tar tag i saker och gör det som behövs för att komma framåt. Vidare är du strukturerad, noggrann och detaljorienterad. I en roll med många kontaktytor ser vi att du vågar ta för dig och du har lätt för att kommunicera med olika typer av människor. Du ser dig själv som en lagspelare och tycker om att samarbeta mot uppsatta mål.
Stämmer detta in på dig? Tveka då inte att skicka in din ansökan redan idag då urval sker löpande. Detta är ett konsultuppdrag med start i slutet av årsskiftet.
Vart välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Jonas Edenholm
Miad Hassoun
Nicole Eriksson
Jonas Edenholm
072-7274404
Ayhan Turan
Per Borgegård
Daniel Berglind
Moa Sarstedt
Jonas Edenholm
Hanna Borgelsson