Adm. handläggare/projektledare ärendehantering

Arbetsbeskrivning

ARBETS- OCH ARBETSPLATSUPPGIFTER Arbetet består av två delar, dels nämndsberedning dels ett uppdrag som projektledare för införandet av ett nytt ärende- och dokumenthanteringssystem. Nämndsuppdraget består av planering- och ärendeberedning inför Barn- och utbildningsnämndens sammanträden. Visst utredningsarbete och utveckling av administrativa rutiner ingår. Du skall också på halvtid som projektledare under 2 år införa vårt nya Ärende- och dokumenthanteringssystem. Du skall med hjälp av detta utveckla kommunens ärendeflöde från inkomna och upprättade handlingar till arkivering. Du skall också utbilda våra handläggare och förtroendevalda så att kommunen får optimal nytta av gjord IT-investering. Efter projekttidens slut kommer den fortsatta tjänsten att formas efter de behov som då föreligger. KVALIFIKATIONER Adekvat högskoleutbildning eller motsvarande, stor datakunskap, pedagogisk förmåga, kommunal erfarenhet. Samarbetsförmåga och god social kompetens.

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef - kost Eva-Karin Janson
0524-18119
Assistent Marie Jakobsson
0524 184 40
Assistent Helen Torén
0524 184 40
Assistent Lena Fransson
0524 18440
Enhetschef Lise-lotte Nicander
0524-18336
Enhetschef Caritha Jacobsson
0524 181 92
Förskolechef Annika Laago
0524 18034
Rektor Charlotta Liljedahl
0524 18245
Enhetschef Åsa Thuresson
+46727335762
Rektor Louise Olsson
0524 18265

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Munkedals Kommun
  • 1 plats
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 6 december 2006
  • Ansök senast: 20 december 2006

Besöksadress

Forum 45580 Munkedal
None

Postadress

Munkedals Kommun
Munkedal, 45580

Liknande jobb


20 augusti 2010

Säkerhetsarkitekt

21 augusti 2010

Specialist Applikationssäkerhet

21 augusti 2010

23 augusti 2010