OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Inom Lärandesektionens bedriver vi verksamhet från förskola upp till vuxenutbildning med allt däremellan. Nu söker vi en administratör och handläggare till Lärandesektionens kansli med placering i kommunhuset.
I Tranemo kommun känner du dig välkommen. Här verkar vi för en stark känsla av samhörighet och uppmuntrar dig som anställd att ha inflytande och delaktighet i utvecklingsarbetet av våra verksamheter. Vi utgår från ett tydligt hållbarhetsperspektiv där vi som arbetsgivare satsar på bra arbetsvillkor, ett gott ledarskap och utgår från en tydlig värdegrund; Vår verksamhet ska vara tillgänglig för alla, alla ska bli bemötta på ett positivt och professionellt sätt, vi levererar tjänster med god service och hög kvalitet och alla vi möter ska känna att de blir lyssnade på.
Vi lever i en föränderlig tid och söker därför efter kompetenta och engagerade medarbetare som vill vara med och bygga framtidens Tranemo.
Tranemo kommun Närheten till varandra bygger relationer för framtiden.
ARBETSUPPGIFTER
Som administratör och handläggare kommer du huvudsakligen arbeta med:
* Hantering av statsbidrag gentemot Skolverket, Migrationsverket, Kulturrådet och andra myndigheter.
* Fakturering gentemot andra huvudmän för Lärandesektionens räkning.
* Upprätta och hantera avtal för interkommunal ersättning.
* Kontering av leverantörsfakturor.
* Vara med och samordna behov inför upphandling etc.
* Vara samordnare mellan skolenhet och högskola för lärarkandidaterna verksamhetsförlagda utbildning (VFU).
* Stöd och backup till handläggare för skolskjuts.
* Vara behjälplig med övriga administrativa sysslor som förekommer inom Lärandesektionens kansli.
KVALIFIKATIONER
Du ska ha ett gott bemötande då du kommer att jobba mycket med personliga kontakter och vara en viktig del i ett team. Som administratör och handläggare ska du ha ett bra ordningssinne då du är en del av en myndighetsutövning. Du har en god förmåga att prioritera och växla tempo efter arbetets förutsättningar då arbetsbelastningen varierar och du arbetar gentemot deadlines. Då du bär ansvar för att utföra flera uppgifter samtidigt är det viktig att du som person är självgående och kan skapa god struktur i ditt eget arbete. Du är bekväm med att arbeta i digitala system och gillar att utveckla användandet.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Du har kompetens inom ekonomisk administration. och gärna erfarenhet från att ha arbetat inom skolverksamhet. Det är meriterande om du jobbat inom offentlig verksamhet eller annan strikt reglerad verksamhet.
Intervjuer kommer genomföras den 5 juni reservera dagen.
ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt GDPR.
Intervjuer kommer genomföras den 5 juni reservera dagen.
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Sektionschef Thomas Åhman
0325-576424
Rektor Stefan Börjesson
0325-57 64 82
Fritidsintendent Annika Loman
0325-576425