OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Bluetest AB is world leading in over-the-air measurements of wireless devices in reverberation chambers. Our products are used to verify performance of wireless devices and antennas. We have customers worldwide, among them the largest mobile phone manufacturers, operators and wireless device manufacturers. We are based in Gothenburg and have local offices in China and USA.
Bluetest söker efter en ny kollega som kan jobba deltid (c:a 40-50 %) som admin-/ekonomiassistent under inledningsvis ett år, med chans till förlängning. Du kommer i huvudsak bistå ekonomi- och logistikavdelningarna med olika uppgifter, men arbetar även i nära kontakt med övriga avdelningar. Arbetet utförs på vårt huvudkontor i Göteborg, men våra kollegor och kunder finns och arbetar runt om i världen.
Arbetsuppgifter:
- Orderhantering
- Redovisning och ekonomisk rapportering
- Administration av fakturor och olika typer av dokument
- Administration av frakt och logistik
- Registrering i datasystem
Vi tror att du har:
- Utbildning inom ekonomi, administration eller liknande.
- 1-5 års erfarenhet inom liknande roller.
- Mycket goda kunskaper i engelska och svenska, skriftligt och muntligt.
- Goda erfarenheter med datorbaserat arbete, särskilt Microsoft Office.
- Viss kunskap inom Hansa World eller andra affärssystem.
Ev. erfarenhet inom (inget krav):
- Andra språk
Vi förväntar oss att du:
- Kan leva upp till våra värdeord: Customer Focus, Teamwork, Innovation and Trust
- Är van vid att ta ansvar för att leverera kvalitetsarbete i rätt tid.
- Är strukturerad, noggrann och ansvarsfull.
- Är kommunikativ; både externt och internt, och snabbt kan förstå kundernas behov.
- Har framförhållning, tar initiativ och gillar att arbeta individuellt.
- Är utåtriktad, nyfiken, hjälpsam och gillar att lära dig nya saker.