Admin. handläggare till myndigheten för funktionsnedsättning/äldreomsorg

Admin. handläggare till myndigheten för funktionsnedsättning/äldreomsorg

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi en administrativ handläggare till Myndigheten för äldre och för personer med funktionsnedsättning.

En dag på jobbet  
Tillsammans med ett team som omfattas av sju andra administrativa handläggare och en gruppledare kommer du att arbeta med avancerade administrativa arbetsuppgifter som kan komma att variera över tid. I arbetet som administrativ handläggare ingår att administrera fakturor och hantera ersättning till utförare. Som administrativ handläggare hanterar och analyserar du också viss statistik samt placera brukare inom hemtjänsten. Du kommer även att arbeta som avgiftshandläggare, vilket innebär att du handlägger och beslutar i ärenden som rör avgifter utifrån gällande lagstiftning för personer inom äldreomsorg och omsorg.  

Vem är du?
Krav:  
- Vi söker dig som har en avklarad gymnasieexamen i ekonomi. I arbetsuppgifterna ingår bland annat att analysera siffror, sammanställa underlag till fakturor och avgiftshantering, därför ska du ha haft tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter gärna inom offentlig förvaltning.
- Du ska ha god datavana och framför allt kunna officepaketet och gärna erfarenheter av Visma.  
Meriterande:
-Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av verksamhetssystemet Pulsen Combaine.  
Personliga egenskaper:
Vi ställer stora krav på din förmåga att samarbeta både inom och utanför ditt team. Att arbeta som avgiftshandläggare ställer också stora krav på din serviceförmåga samt ditt professionella förhållningssätt då du samtalar med människor som befinner sig i olika livssituationer. Du behöver ha goda kunskaper i det svenska språket i både tal och skrift. Vi söker dig som kan arbeta självständigt men som även kan tillgodogöra dig fördelarna med att vara en del av ett team. Vi vill att du är glad och positiv, du är en nyfiken person som gillar att bidra till utveckling. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. 
Intervjuer sker löpande.  

Vi erbjuder dig 
- Ett utvecklande och intressant uppdrag  
- Goda möjligheter till kompetensutveckling  
- Årsarbetstid som är en modell för flexibel arbetstid  
- Ett generöst friskvårdsbidrag, upp till 3000 kronor per år   
- Möjlighet att byta semesterdagstillägg mot lediga dagar  

Välkommen till oss! 
Myndigheten för äldre och personer med funktionsnedsättning har sina lokaler centralt i Södertälje centrum, Lunagallerian. Arbetet vi gör tillsammans har sin utgångspunkt i ett professionellt och respektfullt bemötande. Bilden av vår arbetsplats skapas i varje möte, som medarbetare hos oss är du vårt ansikte utåt.  
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Södertälje kommun
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 september 2020
  • Ansök senast: 11 oktober 2020

Liknande jobb


Teknisk adminstratör

Teknisk adminstratör

4 november 2024

Receptionist till PwC Malmö

Receptionist till PwC Malmö

30 oktober 2024

Tentamensvärdar, timavlönad

Tentamensvärdar, timavlönad

4 november 2024