OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du minst ett års erfarenhet från administration och kanske arbetat på en domstol eller annan myndighet sedan tidigare? Trivs du i roller där du får stötta och koordinera? Då borde du läsa vidare!
Om tjänsten
Domstolen är belagd centralt i Stockholm. Vid domstolen finns fyra ordförande, sex rättssekreterare och fyra domstolshandläggare. Därutöver viss övrig administrativ personal. Dina arbetstider kommer se ut som följande, måndag – torsdag, kl. 8.00 – 16.15 och fredagar kl. 08.00-15.00, detta är alltså en tjänst på 35 h/vecka.
Dina arbetsuppgifter
Diarieföra inkommande handlingar i domstolens ärendehanteringssystem
Skriva förelägganden i målen
Expediering av bl.a. förelägganden och protokollsbeslut i målen
Svara på förfrågningar (via telefon och mejl)
Dina egenskaper
Som person ser vi gärna att du är noggrann och organiserad. Du har gärna tidigare erfarenhet från att ha arbetat på domstol alternativt på en annan myndighet. Din administrativa ådra syns i allt du tar dig an och du trivs när du får vara med och koordinera och hjälpa till.
Är det just dig vi letar efter? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi söker dig som har:
Gymnasium eller likvärdig utbildning
Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift
Plus i kanten:
Erfarenhet av målhantering i allmän domstol eller annan domstol alternativt erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter från annan myndighet
Allmän datorvana samt goda kunskaper inom Word och Outlook
Omfattning och tillträde
Deltid, 35 h/v konsultuppdrag till 2022-07-08. Tillträde 2022-05-09
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänsten referensnummer 33115 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet, såväl medarbetare som konsulter. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk www.perido.se/lediga-jobb/.