OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Minesto AB är ett tillväxtbolag inom den förnybara energisektorn, baserat i Göteborg. Med en patentsökt metod utvecklar vi kraftverk som använder sig av tidvatten och havsströmmar för elproduktion. Vi arbetar internationellt ochingår i Marine Energy Accelerator, världens största satsning inom tidvattens- och vågkraft. Industrin för tidvattenenergi växer starkt och har en potential på över 400 miljarder kronor/år i elförsäljning. Genom en innovativ lösning, starkt team och en närvaro på en av världens snabbast växande marknader ser framtiden ljus ut för Minesto. De fyra största ägarna är Saab Group, Midroc New Technology, Verdane Capital och Chalmers. Detta skapar möjlighet att arbeta långsiktigt. Bolaget har 6 anställda och sitter i lokaler på Chalmers Innovation, Stena Center. Ett helägt dotterbolag (utan anställda) finns i UK.
På grund av att bolaget expanderat fort och att mängden administration ökat önskar vi en halvtidstjänst för följande uppgifter.
Ekonomi
Löpande bokföring
Budgetuppföljning (tillsammans med projektledare)
Intern-/externrapportering årsbokslut
Utbetalningar
Skatt & momshantering
Administration
Posthantering
Bokning av möteslokaler mm
Bokning av resor/hotell
Inköp av förbrukningsmaterial
Kvalifikationer och egenskaper:
Erfarenhet från liknade arbeten är viktigare än utbildningsnivå
Ett strukturerat och noggrant arbetssätt
God förmåga att kommunicera på svenska och engelska i såväl tal som skrift.
Flexibilitet finns i förläggning av arbetstid.
Minesto köper idag in externa tjänster för redovisning och inga speciella
program finns
Tillsättning av tjänst kan ske så snart rätt person och upplägg
sammanfaller.