Admininistratör/Urval/Lönebidrag

Arbetsbeskrivning

Minesto AB är ett tillväxtbolag inom den förnybara energisektorn, baserat i Göteborg. Med en patentsökt metod utvecklar vi kraftverk som använder sig av tidvatten och havsströmmar för elproduktion. Vi arbetar internationellt ochingår i Marine Energy Accelerator, världens största satsning inom tidvattens- och vågkraft. Industrin för tidvattenenergi växer starkt och har en potential på över 400 miljarder kronor/år i elförsäljning. Genom en innovativ lösning, starkt team och en närvaro på en av världens snabbast växande marknader ser framtiden ljus ut för Minesto. De fyra största ägarna är Saab Group, Midroc New Technology, Verdane Capital och Chalmers. Detta skapar möjlighet att arbeta långsiktigt. Bolaget har 6 anställda och sitter i lokaler på Chalmers Innovation, Stena Center. Ett helägt dotterbolag (utan anställda) finns i UK.

På grund av att bolaget expanderat fort och att mängden administration ökat önskar vi en halvtidstjänst för följande uppgifter.

Ekonomi

Löpande bokföring

Budgetuppföljning (tillsammans med projektledare)
Intern-/externrapportering årsbokslut
Utbetalningar
Skatt & momshantering

Administration

Posthantering
Bokning av möteslokaler mm
Bokning av resor/hotell

Inköp av förbrukningsmaterial


Kvalifikationer och egenskaper:

Erfarenhet från liknade arbeten är viktigare än utbildningsnivå
Ett strukturerat och noggrant arbetssätt

God förmåga att kommunicera på svenska och engelska i såväl tal som skrift.

Flexibilitet finns i förläggning av arbetstid.
Minesto köper idag in externa tjänster för redovisning och inga speciella
program finns

Tillsättning av tjänst kan ske så snart rätt person och upplägg
sammanfaller.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Minesto AB
  • 1 plats
  • Deltid
  • Publicerat: 11 juni 2010
  • Ansök senast: 12 juni 2010

Postadress

J A Wettergrens gata 14
VÄSTRA FRÖLUNDA, 42130

Liknande jobb


21 november 2024