Admininstratör till E-hälsomyndigheten

Arbetsbeskrivning

Vill du jobba med administration och service i en statlig reception? 

Vi på E-hälsomyndigheten söker nu en administratör som ska ansvara för vår reception i Kalmar. Enheten administration och kontor har ansvar för lokalerna och medarbetarna på enheten bemannar receptionen kl.8-16 vardagar. Enheten ingår i avdelningen hr och stödjer hela organisationen med administrativa uppgifter.   

Som medarbetare hos oss får du vara med och driva ett av de mest intressanta utvecklingsområdena i det svenska samhället: e-hälsa. För dig innebär det en möjlighet att kombinera din kompetens inom HR med ett samhällsengagemang och en vilja att skapa nytta för Sveriges invånare.

Om tjänsten
Du kommer att fungera som administrativt stöd för verksamheten samt bemanna myndighetens reception. Du är myndighetens ansikte utåt och välkomnar medborgare och andra besökare. Receptionen är öppen kl.8-16 och du ansvarar tillsammans med dina närmsta kollegor för att den alltid är bemannad och tillgänglig för besökare.

I ditt ansvar ingår den dagliga driften av myndighetens lokaler - ansvara för felanmälningar, kontakter med leverantörer av Facility Management samt andra praktiska lokalrelaterade frågor. Din arbetsdag kommer att vara mycket varierad, många frågor dyker upp oväntat och behöver åtgärdas direkt - detta är ett jobb för dig som gillar när det händer många olika saker och som vill ta eget ansvar. Du kommer att boka möten, konferenser och andra arrangemang, beställa bl.a. kontorsmaterial, fika och blommor till myndighetens anställda. 

Som administratör kommer du att stödja hela organisationen med olika typer av uppgifter, t.ex. avtalsregistrering, handläggning av ärenden, registerföring i Excel, utskick av handlingar till medborgare, böcker, post och broschyrer. Här ser vi att du som är strukturerad och ordningsam kommer lyckas bra.

Din stora datavana samt erfarenhet från andra serviceyrken kommer vara nyckeln till framgång och har du erfarenhet från statlig verksamhet är det en extra tillgång.  

Vi söker dig som har:
Gymnasieutbildning eller liknande samt minst två års erfarenhet från reception eller kundtjänst och minst två års erfarenhet av administrativt arbete med t.ex. handläggning, avtalshantering, bokningar och/eller registrering. Du har hög kompetens inom receptionsarbete och en stor administrativ kunskap inom flera dataprogram/system så som Word, Excel och Outlook. Du behärskar svenska på en hög nivå inom såväl tal som skrift och har även god kunskap i engelska. 

För att trivas och göra ett bra jobb behöver du vara självgående och ha en hög personlig mognad. Du är strukturerad, serviceinriktad och har en mycket god samarbetsförmåga. 

Meriterande för tjänsten är:

• Erfarenhet av arbete inom statlig förvaltning. 
• Erfarenhet av hantering och registrering av allmänna handlingar.


 Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid personliga kompetenser.

Vad erbjuder vi
Vi erbjuder en stor möjlighet att vara med och skapa samhällsnytta i dagens och framtidens system inom e-hälsa. Vi arbetar med stora och transaktionskritiska system som påverkar samhället. Du kommer att omges av trevliga arbetskamrater som har kul på jobbet. Du får självklart förmåner som t.ex. friskvårdsbidrag och vi har förtroendearbetstid med flexibla arbetstider.

Anställningen är tillsvidare med tillträde snarast. Placering för anställningen är Kalmar. Arbetet kan innebära tjänsteresor.

E-hälsomyndigheten vill ta tillvara de kvaliteter som en jämn könsfördelning och en etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Tid till det du vill! Vill du veta mer om hur det är att bo och arbeta i Kalmar län, läs här flyttahit.nu

Är du intresserad?
Frågor angående tjänsten besvaras av Carolin Gullberg, enhetschef tel 010-10 60 718, HR-specialist Ulrika Lind, tel 010-458 63 48, Emmeli Gross, Saco, tel 010-458 63 04 och Ingela Gångfeldt, -ST, tel 010-458 62 90.

Välkommen att skicka in din ansökan via vårt rekryteringssystem med cv och personligt brev senast 17 oktober 2021!

Om E-hälsomyndigheten
E-hälsomyndigheten skapar ett bättre informationsutbyte inom hälsa, vård och omsorg. Det gör vi genom att leda regeringens initiativ inom e-hälsoområdet och erbjuda effektiva, kvalitetssäkrade tjänster till professionerna och privatpersoner. Enkelt uttryckt: Med hjälp av e-hälsa kan vi få ett friskare och jämlikare Sverige.

Vi erbjuder dig ett spännande arbete med många utvecklingsmöjligheter på en arbetsplats i centrum för den nationella utvecklingen av e-hälsa. Hos oss arbetar ungefär 300 personer och vi är fördelade på två orter, Stockholm och Kalmar. Läs mer på www.ehalsomyndigheten.se

Rekryteringen sköts av E-hälsomyndighetens HR-avdelning och därför undanber vi oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.

Kontaktpersoner på detta företaget

HR-generalist Monika Elfström
010-458 62 70
Avdelningschef Ulla Lilja Berg
010-458 62 53
tf chef för IT-avdelningen Åke Johansson
010-458 62 25
Enhetschef Stefan Vallin
010-458 63 40
Tf gruppchef Sandra Müller
010-458 62 14
HR-generalist Monika Elfström
010-458 62 70
enhetschef Maria Samén
010-458 62 60
enhetschef Emma Uhman
010-458 62 40
kommunikationschef Eva Reimers
076-140 26 26
HR-Chef Ann-Charlotte Francis
010-458 63 44

Sammanfattning

  • Arbetsplats: eHälsomyndigheten
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 oktober 2021
  • Ansök senast: 17 oktober 2021

Besöksadress

Ringvägen 100 A
Stockholm

Postadress

Ringvägen 100, 8 tr, uppgång D
Stockholm, 11860

Liknande jobb


Receptionisttjänst på heltid

Receptionisttjänst på heltid

22 december 2024

Receptionist till EA DICE

20 december 2024

Receptionist

20 december 2024

20 december 2024