Admininstratör till E-hälsomyndigheten

Arbetsbeskrivning

Vill du jobba med administration och lokalfrågor i en statlig myndighet?

Vi på E-hälsomyndigheten söker nu en administratör till enheten administration och kontor i Kalmar. Enheten ingår i avdelningen HR och stödjer hela organisationen med administrativa uppgifter samt ansvarar för myndighetens lokaler.

Som medarbetare hos oss får du vara med och driva ett av de mest intressanta utvecklingsområdena i det svenska samhället: e-hälsa. För dig innebär det en möjlighet att kombinera din kompetens med ett samhällsengagemang och en vilja att skapa nytta för Sveriges invånare.

Om tjänsten
Du kommer att fungera som administrativt stöd för verksamheten samt arbeta med praktiska lokalrelaterade frågor. 

Som administratör kommer du att stödja hela organisationen med olika typer av administrativa uppgifter. Du stöttar HR-avdelningen med t.ex. anställningsärenden, lönefrågor och utlämningsärenden. För övriga organisationen kan det handla om bl.a. avtalsregistrering, registerföring i Excel, utskick av handlingar till medborgare samt beställning av böcker och broschyrer. Här ser vi att du som är strukturerad och ordningsam kommer lyckas bra.

I ditt ansvar ingår den dagliga driften av myndighetens lokaler - ansvara för felanmälningar, kontakter med leverantörer av Facility Management samt andra praktiska lokalrelaterade frågor. Din arbetsdag kommer att vara varierad, många frågor dyker upp oväntat och behöver åtgärdas direkt - detta är ett jobb för dig som gillar när det händer många olika saker och som vill ta eget ansvar. 

Din stora datavana samt erfarenhet från andra administrativa yrken kommer vara nyckeln till framgång och har du erfarenhet från statlig verksamhet är det en extra tillgång.  

Vi söker dig som har:

• Gymnasieutbildning eller liknande
• Minst två års erfarenhet av administrativt arbete med t.ex. handläggning, avtalshantering, bokningar och/eller registrering.
• Du har en kvalificerad administrativ kunskap inom flera dataprogram/system så som Word, Excel och Outlook.
• Du behärskar svenska på en hög nivå inom såväl tal som skrift och har även god kunskap i engelska. 

För att trivas och göra ett bra jobb behöver du vara självgående och ha en hög personlig mognad. Du är strukturerad, serviceinriktad och har en mycket god samarbetsförmåga. 

Meriterande för tjänsten är:

• Erfarenhet av arbete inom statlig förvaltning.
• Erfarenhet av hantering och registrering av allmänna handlingar.

Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid personliga kompetenser.

Vad erbjuder vi
Vi erbjuder dig att vara med och skapa samhällsnytta för dagens och framtidens e-hälsa.

Vi arbetar med stora transaktionskritiska system som påverkar samhället. Du kommer att omges av trevliga arbetskamrater som har kul på jobbet. Du får självklart förmåner såsom friskvårdsbidrag och förtroendearbetstid. E-hälsomyndigheten vill vara en attraktiv arbetsgivare och erbjuder möjligheten till att arbeta delvis på distans.

Anställningen är tillsvidare med tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Placering för anställningen är Kalmar. Arbetet kan innebära tjänsteresor mellan orterna.

E-hälsomyndigheten vill ta tillvara de kvaliteter som en jämn könsfördelning och en etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Tid till det du vill! Vill du veta mer om hur det är att bo och arbeta i Kalmar län, läs här flyttahit.nu

Är du intresserad?
Frågor angående tjänsten besvaras av enhetschef Carolin Gullberg på tel 010-106 07 18, HR-specialist Linda Eriksson på tel 010-458 63 36, Fabian Göransson -Saco på tel 010-458 62 34 och Ingela Gångfeldt -ST på tel 010-458 62 90.

Välkommen att skicka in din ansökan via vårt rekryteringssystem med cv och personligt brev senast 2023-01-08! 

Om du har beslut om skyddade personuppgifter, kontakta den HR-specialist som finns namngiven i annonsen.

Om E-hälsomyndigheten
E-hälsomyndigheten är expertmyndighet för frågor som rör e-hälsa och har en central roll i den framväxande nationella digitala infrastrukturen för hälsodata. Vi erbjuder också ett antal e hälsotjänster och digitala lösningar för privatpersoner och professioner inom hälso- och sjukvård och socialtjänst. E-recepttjänsten och Covidbevis är de mest kända.

Vi erbjuder dig ett spännande arbete med många utvecklingsmöjligheter på en arbetsplats i centrum för den nationella utvecklingen av e-hälsa. Hos oss arbetar ungefär 300 personer totalt på två orter, Stockholm och Kalmar. Läs mer på www.ehalsomyndigheten.se

Rekryteringen sköts av E-hälsomyndighetens HR-avdelning och därför undanber vi oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.

Kontaktpersoner på detta företaget

HR-generalist Monika Elfström
010-458 62 70
Avdelningschef Ulla Lilja Berg
010-458 62 53
tf chef för IT-avdelningen Åke Johansson
010-458 62 25
Enhetschef Stefan Vallin
010-458 63 40
Tf gruppchef Sandra Müller
010-458 62 14
HR-generalist Monika Elfström
010-458 62 70
enhetschef Maria Samén
010-458 62 60
enhetschef Emma Uhman
010-458 62 40
kommunikationschef Eva Reimers
076-140 26 26
HR-Chef Ann-Charlotte Francis
010-458 63 44

Sammanfattning

  • Arbetsplats: eHälsomyndigheten
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 december 2022
  • Ansök senast: 8 januari 2023

Besöksadress

Ringvägen 100 A
Stockholm

Postadress

Ringvägen 100, 8 tr, uppgång D
Stockholm, 11860

Liknande jobb


Redovisningsassistent

Redovisningsassistent

20 december 2024