Administartiv samordnare

Administartiv samordnare

Arbetsbeskrivning

Serviceenheten tillhör kommunledningsförvaltningen som består av ekonomiavdelning, kansliavdelning, dataavdelning, tillväxtavdelning och avdelningen för samhällsskydd och beredskap. I dag är det tre personer som arbetar i servicefunktionen och nu söker de en fjärde kollega med samordningsfunktion.
Du och dina kollegor arbetar med reception, växel och administrativa uppgifter för flera av kommunens förvaltningar och avdelningar i Stadshuset. Vidare ansvarar enheten för fotografering och utlämning av kommunens legitimationskort och bistår med teknisk hjälp i stadshusets konferenssalar.  Du kommer tillsammans med kollegor och enhetschef arbeta för att utveckla verksamheten i syfte att förbättra servicen, både internt och externt. Som administrativ samordnare innebär det schemaläggning för enheten, totalt 11 personer med reproservice, som är en del av enheten. Du sköter den dagliga driften och tillsätter vikarier vid behov på servicefunktionen. Du är direktrapporterande till enhetschef och ni har löpande avstämningsmöten.
Som samordnare på enheten kommer du vara delaktig i digitaliseringsarbetet, effektivisering och verksamhetsutveckling inom enheten. Vidare arbetar du med information och kommunikation i de olika kanalerna som används.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom media och kommunikation, alternativt inom IT eller annan eftergymnasial utbildning som arbetsgivaren finner relevant. Du har erfarenhet av att samordna arbetsuppgifter alternativt arbetsledning. Som person är du serviceinriktad och har en god kommunikativ förmåga i både svenska och engelska, tal och skrift. Meriterande är om du tidigare arbetat med telefonisystem och har kunskap om något CMS system samt kommunal verksamhet.
Information både internt och externt är en stor del av tjänsten och är något du arbetet med tidigare. Vidare har du erfarenhet av hantering och kontering av leverantörsfakturor samt fakturering.
Körkort är ett krav för tjänsten.

Anställning
Tillsvidareanställning, 100%. Arbete dagtid, men kvällsarbete förkommer.
Provanställning kan komma att tillämpas.

Facklig representant               
Fackliga representanter når du via kommunens växel 0140-68100

Ansökan
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Tranås kommun använder vi rekryteringsverktyget HR-Manager. Vi ber dig därför skicka in din ansökan via HR Manager genom att klicka på ansökningslänken i annonsen.
Vi jobbar löpande med urvalet.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. 
Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Tranås kommun
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 december 2020
  • Ansök senast: 2 januari 2021

Liknande jobb


27 december 2024