Administration

Arbetsbeskrivning

Vi söker 2 administrativa handläggare till Servicedesk med inriktning lön Östersund
Statens servicecenter utformar och erbjuder tjänster inom området administrativt stöd till myndigheter i syfte att uppnå sänkta kostnader med bibehållen eller ökad kvalitet för staten som helhet. Myndigheten, med ca 250 anställda, startade den 1 juni 2012 och finns i Gävle, Stockholm och Östersund. Vi erbjuder ekonomi- och löneadministrativa tjänster samt e-handelstjänster. Statens servicecenter ska verka för att 25 procent av staten mätt i antalet anställda är anslutna till myndighetens tjänster vid utgången av år 2015. Detta ställer krav på ständig tillväxt av nya kunder, ökad effektivitet och utveckling av nya tjänsteområden. Vill du anta utmaningen tillsammans med oss?

Anställningen är placerad inom lönerelaterade tjänster och enhet Servicedesk lön.
Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvar
Som Servicetjänsteman arbetar du i Servicedesk med att besvara frågor, dokumenterar samt informera och besvarar kunder om våra stödtjänster via telefon och e-post. Du ser till att frågorna får svar och återkoppling. Du ska även vilja jobba med ständiga förbättringar.
I samråd med din närmaste chef ansvarar du också för att göra nödvändiga prioriteringar i ditt arbete för att nå verksamhetens fastställda mål.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
erfarenhet av kundsupport
god ämneskunskap inom löneområdet
mycket god erfarenhet att ge hög service till kunder och samarbetspartners

Dessutom är det meriterande om du har:
Produktions- och serviceinriktad samt har god kunskap om våra stödtjänster

Vidare ska du ha förmåga:
samarbetsförmåga och ett systematiskt tillvägagångssätt
god kommunikativ förmåga och är serviceinriktad
flexibel och ha förmåga att se helheten

Vi lägger stor vikt till de personliga egenskaperna.



Övrigt

Anställningen är 100 % och tillsvidare.
Anställningen är placerad i Östersund.
Vi tillämpar 6 månaders provanställning.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Lina Bardosen, Enhetschef, tel 010-4560200. Fackliga kontakter Ulrika Mogell OFR/S tel 010-456 02 32, Anéa Elfving SEKO tel 08-791 42 59, Maria Westlin SACO-S, tel 010-456 00 88.

Ansökan med personligt brev och meritförteckning skickas senast den16 maj 2014 registrator@statenssc.se eller till postadress nedan märkt handläggare servicedesk lön Dnr 10261-2014-2511.

Sammanfattning

Liknande jobb


Hedera söker löneadministratör!

Hedera söker löneadministratör!

27 november 2024

Löneadministratör till Zalaris!

Löneadministratör till Zalaris!

27 november 2024

27 november 2024

27 november 2024